بلاگ

ضروری ترین آپشن های خودرو کدامند؟

ضروری ترین آپشن های خودرو

ضروری ترین آپشن های خودرو کدامند؟ این آپشن‌ها از جمله مواردی هستند که چه خودرو ارزان قیمت و چه خودروی لوکس و شناخته شده باشد باید آن را دارا باشن و در صورت عدم وجود آنها روی خودرو رانندگی برای راننده دردناک خواهد بود. لازم به ذکر است در ایران باید امکاناتی نظیر ایمنی ویا سپر خودرو را نیز باید جزء آپشن‌ها بدانید. چراکه از نظر سازندگان داخلی این موارد لوازم بدون کاربردی هستند که باید پول آنها را از مصرف کننده گرفت، اما از روی خودرو حذف کرد. در این مقاله تیونینگ خودرو پارس آپشن قصد داریم فهرستی از چند آپشن لازم و ضروروی خود را با شما به اشتراک بگذاریم.

ضروری ترین آپشن‌های خودرو

از آنجایی که خودروهای امروزی تنها جنبه رساندن افراد به مقصد را ندارند و لازم است شرایط ایمنی و امکانات رفاهی برای سرنشینان خودرو به ارمغان آورند، لازم است به آپشن‌ها و امکاناتی مجهز باشند که در این بخش به معرفی چند مورد از مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید برخی از این امکانات جنبه ایمنی دارند و برخی دیگر جنبه زیبایی ظاهری.

سیستم کنترل کروز

کروز کنترل یکی از ضروروی ترین آپشن‌ های خودرو امروزی می‌باشد. این سیستم بسیار مجهز و کارآمد می‌باشد. در این سیستم کنترل کروز ماشین مجهز به سنسورهای حرکتی و رادارهای اسکن جاده‌ای است که توسط آنها، وضعیت اتومبیل را با توجه به جاده و خودروهای اطراف تحت کنترل قرار می‌دهد و سرعت خودرو را متناسب با شرایط جاده تغییر می‌دهد. همچنین در صورت نیاز قادر است به صورت اتوماتیک ترمز بگیرد.

سیستم کیلس استارت

سیستم کیلس استارت یا آپشن بدون کلی یکی دیگر از ضروری ترین آپشن های خودرو می باشد که امکان باز و قفل نمودن درب‌های اتومبیل و استارت موتور را بدون نیاز به استفاده از کلید برای کاربر فراهم می‌‌کند.

شیوه کار این سیستم به این صورت است که راننده توسط کارت یا سوئیچ هوشمند در فاصله یک متری، قفل درب‌ها را بطور اتوماتیک باز کرده و هنگامی که پشت فرمان قرار می‌گیرد بدون نیاز به فشار دکمه استارت، پدال ترمز را نگه داشته و در نهایت خودرو روشن می‌شود.

پارک کردن اتوماتیک ضروری ترین آپشن های خودرو

سیستم پارک کردن اتوماتیک (Auto Park) با استفاده از سنسورهای موجود در سپرهای جلو و خودرو و با کمک یک کامپیوتر پردازشگر مخصوص مواردی نظیر:

  • طول و عرض جای پارک
  • فضای موجود برای مانور اتومبیل
  • نحوه قرار‌گیری آن در محل پارک

را محاسبه می‌نماید.

سیستم دید در شب (Night Vision)

سیستم دید در شب به راننده امکان می‌دهد در مسیرهای کم نور و حتی فاقد نور بدون مشکل رانندگی کند. این سیستم مجهز به یک دوربین مادون قرمز می‌باشد که مسیر رانندگی را از مادون قرمز دریافت کرده و به صورت سیاه و سفید روی نمایشگر یا کیلومتر شمار نمایش می‌دهد.
به این ترتیب راننده از وضعیت جاده مطلع می‌گردد. این سیستم از ضروری ترین آپشن های خودرو بویژه برای افرادی است که بیشتر در شب و در جاده‌های کم نور رانندگی می‌کنند.

رادار نقطه کور خودرو

نقطه کور ماشین، محدوده‌ای در عقب خودرو به ابعاد 9.5 در 3 متر می‌باشد که در زاویه دید مناسب راننده قرار نگرفته است. وظیفه رادار نقطه کور این است که ورود هر مانع یا خودرو به این محدوده را به راننده اطلاع دهد.

این آپشن ضروری خودرو چراغ زرد رنگی است که روی آینه‌های بغل اتومبیل تعبیه شده و با ورود هر مانعی به این محدوده قرمز رنگ می‌شود.

دوربین 360 ضروری ترین آپشن خودرو

با وجود دوربین 360 درجه یک نمای کلی از تمام فضای اطراف خودرو در اختیار خواهید داشت. این امکان که یکی دیگر از ضروری ترین آپشن های خودرو است مجهز به 4 دوربین در قسمت جلو، عقب و زیر آینه‌های بغل و چندین سنسور می‌باشد و در نهایت توسط یک نرم افزار اطلاعات دریافت شده توسط دوربین 360 درجه را آنالیز و محاسبه می‌نماید.
با استفاده این دوربین هنگام پارک کردن ویا رانندکی در خیابان‌های باریک و تنگ تسلط کاملی خواهید داشت و به استفاده از اطلاعات دریافت شده از آسیب دیدن بدنه خودروتان جلوگیری خواهید کرد.

آپشن GPS

باوجود گسترش تکنولوژی و افزایش استفاده از برنامه‌های مسیریاب می‌توان GPS را از ضروری ترین آپشن های خودرو دانست. این آپشن به صورت مجزا روی خودرو قابل نصب می‌باشد و از طریق ماهواره موقعیت‌ مکانی خودرو را دریافت و مناسب‌ترین مسیر را به راننده نشان می‌دهد.

به کمک این آپشن حتی زمانی که درون خودرو خود نیستید می‌توانید از موقعیت خودرو مطلع شوید. حتی در صورت سرقت می‌توانید مسیر حرکت ماشن‌تان را دنبال کنید.

با نصب این آپشن‌ها می‌توانید، خودرو خود را به امکانات بیشتری مجهز نمایید و با امکاناتی که در اختیارتان قرار خواهد گرفت هنگام رانندگی بهره و لذت بیشتری ببرید و سطح ایمنی اتومبیل‌تان را ارتقاء بخشید.از دیگر آپشن های مورد نیاز در خودروهای امروزی میتوان به مانیتور اندروید نیز اشاره نمود.

بر روی برخی از خودروها این آپشن به صورت فابریک در کارخانه نصب می‌شود.ولی از آپشن هایی نیز است که میتوانید به راحتی آن را خریداری و بر روی خودروتان نصب نمایید.