بلاگ

اچ سی کراس H30 Cross نخرید!؟

اچ سی کراس H30 Cross

اچ سی کراس H30 Cross نخرید؟! خب با ما همراه باشید تا دلیل این عنوان را متوجه شوید. دانگ فنگ اچ سی کراس از نمونه خودروهای چینی می‌باشد که با همکاری شرکت دانگ فنگ چین و PSA فرانسه تولید و از سال 1394 به کشورمان وارد شد. این خودرو با ظاهر نیم شاسی خود و به دلیل فروش بالای آن به‌صورت اقساطی به سرعت جای خود را درمیان مردم باز کرد. استقبال بسیاری از خرید این خودرو شد. به همین دلیل در این مطلب به بررسی مشخصات و ویژگی‌ها، مزایا و معایب این خودرو پرداخته‌ایم. پس با ما همراه باشید.

H30 کراس را می‌توان یکی از اولین خودروهای سواری شرکت دانگ فانگ دانست که به ایران وارد شد، البته پیش از این شاهد حضور کشنده‌های این برند بودیم. البته باید بگوییم این کشنده‌ها سیستم ترمز نامناسبی داشتند و سبب ایجاد تصادفات بسیاری در جاده‌های کشور شدند.

دانگ فنگ اچ سی کراس را می‌توان خودرویی بین هاچ بک و استیشن در نظر گرفت و به‌هیچ عنوان یک کراس اور نمی‌باشد. در تولید این خودرو از موتور tu5 که از نمونه‌های بسیار محبوب در بین ایرانیان است استفاده شده است. موتوری با 4 سیلندر 1.6 لیتری 105 اسب بخار دارد. خ.وشبختانه از گیربکس‌های اتوماتیک در تولید این خودرو استفاده شده است.

بررسی طراحی ظاهری اچ سی کراس

ظاهر ساده و بی روح دانگ فنگ h30 کراس در اولین نظر به چشم می‌خورد ولی با توجه به اینکه تقریبا به صورت نیم شاسی است طرفداران بسیاری هم دارد. در جلو این خودرو شاهد جلوپنجره و چراغ‌هایی پهن می‌باشیم. برای قدرت بیشتر ظاهری این خودرو شاهد استفاده از خطوط بدنه بر روی آن هستیم. از پنجره‌های بسیار کوچکی در طراحی دانگ فنگ h30 cross استفاده شده است.

با بررسی دقیق‌تر می‌توان ظاهر این خودرو را ناموزون دانست و به این پی برد که طراحان برای طراحی ظاهری این خودرو وقت چندانی صرف نکرده‌اند. جلو خودرو را می‌توان بهترین بخش طراحی شده برای این خودرو دانست. رینگ‌های h30 کراس در اندازه‌های بسیار کوچکی طراحی شده‌اند که خیلی بد به چشم می‌خورد. شاهد تاثیر بسیار منفی استفاده از کاورهای پلاستیکی مشکی هستیم که بر روی گلگیرها و در قسمت زیرین درب‌ها استفاده شده‌اند. به احتمال خیلی زیاد این‌کار در راستای مشابه نمودن این خودرو با نمونه‌های کراس اور انجام شده که واقعا نتیجه را برعکس کرده‌است. طراحی بخش عقب خودرو نیز چندان مناسب نیست.

کابین دانگ فنگ h30 cross

طراحی کابین h30 کراس

در طراحی کابین داخلی اچ سی کراس نهایت سادگی رعایت شده است. این خودرو در مقایسه با خودروهای رقیب خود مانند رنو ساندرو از طراحی کابین بسیار بهترین برخوردار است. در بخش‌های میانی داشبورد شاهد استفاده از پلاستیک‌های براق می‌باشیم. فرمان چرمی و دکمه های کروز کنترل تعبیه شده بر روی آنها توانسته است به میزان بسیاری بر روی مدرن نمودن این خودرو تاثیر مثبت گذارد.در برخی از نمونه‌های عرضه شده به بازار شاهد نصب مانیتور اندروید اچ سی کراس بر روی این خودروها می‌باشیم. این صفحه لمسی با امکانات خود توانسته است، جلوه خودرو دانگ فنگ اچ سی کراس را بسیار بهتر نماید.

طراحی صندلی‌ها بسیار ساده انجام شده است و شاهد فضای بسیار بازی در کابین خودرو هستیم.لازم به ذکر است برای رفاه حال رانندگان شاهد نصب دوربین 360 درجه بر روی این خودرو نیز می‌باشیم. از دیگر امکانات داخلی کابین اچ سی کراس می توان به مواردی مانند: تهویه مطبوع اتومات، نویگیشن، تنظیمات چهار حالته دستی صندلی سرنشین و شش حالته دستی صندلی راننده،، آینه‌های گرم شونده، تنظیم شیب فرمان، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه، سانروف اشاره نمود.

صندوق عقب این خودرو بسیار جادار طراحی شده است و با ظرفیت 418 لیتر می‌باشد، لازم به ذکر است با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توانید این مقدار را به 1137 لیتر نیز برسانید.

معایب کابین دانگ فنگ اچ سی کراس

تمامی مزایای کابین خودرو h30 کراس را ذکر کردیم اما اگر بخواهیم به معایب موارد مرتبط با کابین داخلی این خودرو بپردازیم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مواد اولیه بکار رفته شده در کابین از کیفیت بسیار پایینی برخوردار می‌باشند.
  • نشستن طولانی مدت بر روی صندلی‌ها، به دلیل کیفیت پایین انها سبب خستگی سرنشینان خودرو می‌شود.

باکیفیت‌ترین گیربکس بر روی اچ سی کراس

در خودروهایی با دنده اتوماتیک وارد شده به کشور از گیربکس‌هایی با کیفیت پایین استفاده شده است که در تعویض دنده تعلل دارند و یا تعویض دنده خودرو در دور موتور بالا انجام می‌شود. خوشبختانه باید بگوییم که در خودرو دانگ فنگ h30 کراس شاهد این مسئله نیستیم. گیربکس استفاده شده در این خودرو از نمونه های گیربکس اتوماتیک آیسین می‌باشد، این گیربکس قادر است تا تعویض دنده را خیلی نرم و بدون ضربه به اتاق خودرو انجام دهد. در نتیجه شاهد عملکر بسیار عالی گیربکس در این خودرو هستیم و می‌توان این مورد را یکی از برتری‌ها و مزیت‌های اچ سی کراس دانست.

بررسی پشیرانه h30 کراس

در ساخت خودرو دانگ فنگ h30 کراس از موتور tu5 استفاده شده است. اولین بار از این موتور بر روی خودرو پژو 206 تیپ 5 استفاده شده است.موتورهای tu5 به صورت 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ با 105 اسب بخار نیرو و 142 نیوتن متر گشتاور هستند، استفاده از این موتور برای خودرویی مانند اچ سی کراس که داری بدنه‌ی سنگینی است چندان انتخاب مناسبی نمی‌باشد و بهتری بود از گزینه‌ بهتری بر روی این خودرو استفاده می‌‍شد.

آیا ایمنی این خودرو تایید شده است؟

امنیت و ایمنی یک خودرو یکی از اصلی‌ترین مواردی است که در زمان خرید باید به آن توجه نمایید. امنیت و سلامت راننده و سرنشینان خودرو بسیار مهم می‌باشد. به همین منظور برای تمامی خودروهای تولید شده شاهد گزارشی از تست ایمنی آنها از موسسه‌های معتبر می‌باشیم. اما متاسفانه تا به این لحظه هیچ گزارشی از وضعیت ایمنی خودرو دانگ فنگ h30 کراس عرضه نشده است. این خودرو حتی هیچ گزارشی از موسسه سی انکپ چین نیز ندارد.امیدواریم که با توجه به درصد بالای فروش این خودرو بتوانیم شاهد انجام این تست بر روی خودرو اچ سی کراس بوده و نتایج آن را به دست آوریم.

جمع بندی

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌ها برای یک خودرو وجود قطعات یدکی و در دسترس بودن آنها می‌باشد. خودرو دانگ فنگ اچ سی کراس با توجه به اینکه دارای موتور tu5 است در زمینه قطعات موتوری برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما متاسفانه شاهد گزارش‌هایی از مالکان این خودرو هستیم که از پیدا کردن قطعات بدنه این خودرو بسیار ناراضی هستند.

در این مطلب تلاش نمودیم تا تمامی مشخصات، برتری‌ها و معایب خودروی h30 کراس را مورد بررسی قرار دهیم. تصمیم نهایی برای خرید این خودرو به عهده شما عزیزان می‌باشد. خواهشمندیم در صورتی که از خودرو اچ سی کراس استفاده می‌نمایید تجربیات خود را از این خودرو برای ما در قسمت کامنت‌ها درج کنید.