بلاگ

بروزترین آپشن خودرو که هر ماشینبازی آرزوی آن را دارد

آپشن خودرو

آپشن خودرو شرایط ایمنی و امکانات رفاهی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. وجود آپشن خودرو سبب شده است که خودرو تنها وسیله‌ای برای رسیدن به مقصد نباشد. برخی از این آپشن‌ها برای شرایط ایمنی و برخی دیگر برای زیبایی به‌کار رفته است. ما در این مقاله محبوب‌ترین و کارآمدترین این امکانات که در ایران طرفداران زیادی هم دارند را گردآوری کرده‌ایم تا به اطلاع شما برسانیم.

نمایشگر شیشه جلو (Head-up Display)

HUD بهترین آپشن خودرو است. این آپشن تمامی اطلاعاتی که ضروری است بر روی شیشه جلو خودرو به نمایش می‌گذارد. با اینکار تمام حواس راننده به جلو است و تصادفات جاده‌ای کاهش یافته‌است. تمام اطلاعات مورد نیاز توسط دوربین و رادارهای نصب شده فراهم‌ می‌شود. تمام اطلاعات خارجی مثل وضعیت جاده، موقعیت ماشین‌های اطراف ، فاصله با خطوط جاده و … بر روی شیشه به نمایش گذاشته می‌شود. با استفاده از نمایشگر شیشه جلو می‌توانید کلیه اطلاعات خودرو را نیز در دید داشته باشید.

گرمایش و سرمایش صندلی‌ها

برخی از خودرو‌ها سیستم گرمایش و سرمایش جداگانه‌ای برای صندلی‌ها دارند. این آپشن خودرو به این صورت است که دمای بدن را در فصل‌های مختلف تنظیم می‌کند. هم‌چنین برای روزهای سرد و گرم، رانندگانی که روماتیسم و دیسک کمر دارند، کاربرد دارد. این امکان در گذشته تنها برای صندلی‌های جلو به کار برده می‌شد اما امروزه آپشن گرمایش و سرمایش برای صندلی‌های عقب نیز تعبیه شده است. برندهای هیوندای و کیا این امکان را ایجاد کردند تا بتوانید به عنوان آپشن اضافه برای خودرو این قابلیت را سفارش دهید.

صندلی برقی حافظه دار

صندلی برخی از خودروها حافظه‌دار هستند. برای مثال کسی که‌ قد‌‌ بلند یا قد کوتاه است می‌تواند با تنظیمات، صندلی را به هر شکلی که می‌خواهد تنظیم کند.

ماساژور صندلی کاربردی‌ترین آپشن خودرو

ماساژور صندلی بعد از رانندگی طولانی مدت می‌تواند حس خوبی به راننده دهد. هم‌چنین ماساژور صندلی باعث رفع گرفتگی و گردش خون در بدن می‌شود.در بعضی از خودروها، ماساژور صندلی این قابلیت را دارد که کل صندلی را به لرزش درآورد. در برخی دیگر نیز صندلی حرکتی مانند دست انسان دارد و برای ماساژ ناحیه مورد نظر قابل تنظیم شدن است.

سقف متحرک یا سانروف و پاناروما

پاناروما تمام سقف را در بر می‌گیرد. جنس آن از شیشه سخت است تا در هنگام ضربه و تصادف آسیب نبیند.این شیشه به راحتی می‌تواند شصت درصد از اشعه‌های خورشیدی را به خود جذب کند.

سانروف سقف متحرکی است که تنها بخشی از سقف خودرو را شامل می‌شود. امروزه سانروف‌ها برقی هستند و جنس آن از شیشه یا پارچه است. سانروف می‌تواند به سمت بیرون باز شود. هوای داخل خودرو را تهویه می‌کند.

درب هوشمند صندوق عقب

درب صندوق عقب هم به‌ صورت دستی، هم برقی و هم اتوماتیک است. در برخی از خودرو‌ها به‌ وسیله‌ی حسگرها با قرار دادن پا در مقابل در صندوق عقب را باز می‌کنند و دیگر نیازی به باز کردن دستی صندوق نیست.

گرمکن غربیلک فرمان

این آپشن خودرو یکی از آپشن‌های بسیار ایده‌آل می‌باشد. با استفاده از دکمه موجود روی فرمان خودرو می‌توانید گرمکن را خاموش و یا روشن کنید. گرمکن غربیلک فرمان با تولید 12 ولت برق تولید گرما می‌کند.

پایش باد لاستیک‌ها

این آپشن خودرو باد تایرها را کنترل می‌کند و در صورت کم شدن باد تایر با چراغ هشدار، آن را به راننده اعلام می‌کند. هر کدام از تایرها یک سنسور دارند. این سنسورها برای کنترل دما و میزان باد لاستیک‌ها است.

سنسور باران خودرو پرزطرفدارترین آپشن خودرو

سنسور باران شیشه‌های اتومبیل را باتوجه به سرعت بارش تنظیم می‌کند. هم‌چنین باعث حرکت برف پاکن در مواقع مورد نیاز می‌شود.

آپشن‌های بورس خودرو:

در خودروهای وارداتی و یا تولیدی داخل کشور این روزها برخی از آپشن‌ها موجود می‌باشند. که از نمونه آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

مانیتور اندروید پرفروش‌ترین آپشن خودرو

مانیتور اندروید را می‌توان یکی کاربردی‌ترین آپشن‌های خودرو دانست. این مانیتور با اتصال به اینترنت قادر است تا مانند یک گوشی اندروید در خودرو شما باشد. کارایی‌های این دستگاه مانند؛ قابلیت مسیریابی آنلاین و آفلاین، امکان پخش کلیه فایل‌های صوتی و تصویری، قابلیت اتصال به گوشی موبایل و … سفر را برای شما بسیار دلنشین می‌کند.

کیلس استارت آپشن خودرو افزایش امنیت

کیلس استارت یا قفل بدون کلید را می‌توان یکی از آپشن‌های خودرو برای افزایش میزان امنیت خودرو دانست. با نصب این آپشن می‌توان استارت زدن و حتی باز و بسته کردن قفل درب خودرو را نیز آسان‌تر کرد. خربدو نصب این آپشن خودرو کمک می‌کند تا کلاس خودروتان نیز افزایش یابد.

اتولایت خودرو

چراغ‌های جلو و عقب خودرو در زمانی که نور محیط کم می‌شود، به طور خودکار روشن شده تا دید کافی برای راننده را فراهم کند. در صورتی که که نور محیط عادی شود به صورت خودکار خاموش می‌شود. با استفاده از این آپشن خودرو، راننده حواس بیشتری برای رانندگی دارد. چرا که دیگر نیازی نیست به روشن و خاموش بودن چراغ‌ها توجه کند.

دی لایت خودرو

چراغ روز معمولا یک نوار LED است که در بالا یا پایین قاب چراغ‌های جلو نصب می‌شود و در طول روز روشن است. این آپشن خودرو، توجه عابران پیاده، دوچرخه‌سوارها و موتورسوارها را به سمت خودرو جلب می‌کند و به آنها نشان می‌دهد که مراقب باشند.

نمایشگر لمسی

نمایشگر لمسی، امروزه حتی در تبلت و موبایل هم کاربرد دارد. در خودروها هم برای سرگرمی و همین طور تنظیمات اتومبیل از نمایشگر لمسی استفاده می‌شود. این وسیله را حتی می‌توان به صورت مجزا نصب کرد. هم‌چنین قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند را هم دارد.

ترمز پارک برقی

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین قطعات در خودرو ترمز دستی است. ترمز دستی در کنار صندلی و در وسط خودرو است. ترمز دستی سبب می‌شود تا ماشین در زمان پارک حرکت نکند. در خودروهای روز دنیا دیگر ترمز دستی نیست و تبدیل به یک دکمه کوچک شده است که روی آن حرف P دیده می‌شود.

آینه‌های الکتروکرونیک

این نوع آیینه‌ها به سیله‌ی سنسور در جلوی آیینه قرار می‌گیرد. کار این نوع آینه‌ها این است که میزان نور را تشخیص می‌دهد و به تناسب، ولتاژ کمتر یا بیشتری به آینه منتقل می کند تا آینه تاریک یا روشن شود. این نوع آینه‌ها از یک ماده مخصوص ساخته شده است که به میزان ولتاژ انتقالی واکنش نشان می‌دهد و تغییر رنگ می دهد.

چراغ بدرقه از نمونه آپشن خودرو

چراغ بدرقه

چراغ بدرقه یا همان Follow Me Home Light آپشن بسیار ویژه‌ای است. این امکان را به شما می‌دهد تا در زمانی که نزدیک منزل خود پارک کرده‌اید و نور کافی برای رسیدن ندارید، با استفاده از آن، نور چراغ های خودرو تا یک مسیر مشخص (که براساس فاصله سوییچ تا خودرو تعیین می شود) و یا مدت زمانی معین روشن خواهدماند.

آپشن خودرو های لوکس را بشناسید

افراد کمی هستند که از خودروهای لوکس و گران قیمت استفاده می‌کنند. اما اگر از این خودروها استفاده کنید از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند می‌شوید و از رانندگی بسیار لذت می‌برید.

آپشن خودرو AIRTOUCH

AIRTOUCH که یکی از آپشن‌های خودرو BMW است قادر به تشخیص حرکات دست به واسطه سیستم مالتی مدیا نصب شده روی خودرو است. سنسورهای سه بعدی موجود در کنسول تا آینه وسط خودرو، کمک به تشخیص حرکات دست انسان می‌کنند.با استفاده از این آپشن کاربردی دیگر راننده دچار حواس پرتی نخواهد شد. به این دلیل که با استفاده از این سیستم می‌تواند اقداماتی مانند کم و زیاد کردن صدای موسیقی، مدیریت تماس‌ها، تغییر امواج رادیویی را فقط با حرکت دست خود انجام دهد.

حالت رانندگی ADAPTIVE

در حالت ADAPTIVE خودرو با توجه به نحوه رانندگی شما تصمیم به انجام تنظیمات مختلف می گیرد. به عنوان مثال اگر شما آرام رانندگی کنید، خودرو تنظیمات را به صورتی انجام می دهد که در حالت اقتصادی باشد و کمترین مصرف سوخت را داشته باشد اما زمانی که شما با سرعت بالا رانندگی کنید، خودرو عملیاتی نظیر کاهش ارتفاع و سفت شدن کمک فنرها را انجام می دهد و واکنش پدال گاز به حرکت پای شما هوشمندانه تر می‌شود.

سیستم امنیتی داخل شهر بهترین آپشن خودرو

روبرو شدن دو خودرو با هم در سر پیچ ها و تصادف آنها اتفاقی است که زیاد رخ می‌دهد. ولوو اولین خودروساز در جهان است که از اینگونه تصادفات جلوگیری می کند . در صورت چنین اتفاقی خودرو به صورت خودکار اقدام به ترمزگیری می کند. این آپشن خودرو دارای سیستمی است که عابران پیاده، موتورسیکلت ها و دوچرخه ها را نیز تشخیص می دهد و از برخورد با آنها جلوگیری می کند.

آپشن خودرو کاهش صدمات از پشت خودرو

کاهش صدمات در حادثه از پشت

برخورد یک خودرو با شما از پشت حادثه‌ای است که عملا در این موقع شما کاری از دست تان بر نمی آید. اما ولوو در این زمینه نیز یک تکنولوژی در این قسمت خودرو قرار داده است . رادارهایی در عقب خودرو نصب کرده است تا به شما هشدار دهد. در این حالت خودرو برای کاهش شتاب سرنشینان و محافظت از جان آنها، ترمزها را قفل و کمربندها را سفت تر می کند. صندلی‌های ولوو بیشترین میزان جذب انرژی و ضربه ناشی از تصادفات را دارند.

زمان سنج از نمونه آپشن خودرو

قرارگیری یک زمان سنج در وسط داشبورد یکی از آپشن‌های جالب خودرو  است. این زمان سنج به دو صورت آنالوگ و دیجیتال است که زمان کلی رانندگی شما، رکوردهای زده شده و میزان فاصله دورهای پیست را برای شما نمایش می دهد.