بلاگ

تعمیر مانیتور تیبا اندروید و ویندوز

تعمیر مانیتور تیبا اندروید و ویندوز

تعمیر مانیتور تیبا یکی از امور تخصصی است که توسط تکنسین‌های باتجربه و حرفه‌ای فروشگاه پارس آپشن انجام می‌شود. در برخی مواقع ممکن است به علت خرابی مانیتور ماشین و برخی مشکلات، نیاز به تعمیرات مانیتور تیبا داشته باشید. درصورتی که مشکلات مانیتور اندروید تیبا نظیر وجود خطوط عمودی یا افقی، خاموشی ناگهانی، از کار افتادن تاچ مانیتور یا سنسور دنده عقب و … برای مولتی مدیای خودرو شما رخ دهد، برای عیب یابی و تعمیر مانیتور اندروید تیبا باید به تعمیرگاه و افراد متخصص مراجعه نمایید. تعمیرات مانیتور تیبا که امکانات فراوانی در اختیار رانندگان و سرنشینان خودرو قرار می‌دهد، همواره چالش‌های زیادی به همراه داشته است.

از این رو شناخت مشکلات مانیتور اندروید تیبا و مراجعه برای تعمیر مانیتور اندروید ماشین بسیار حائز اهمیت است. در ادامه این مطلب از فروشگاه پارس آپشن به علت خرابی مانیتور ماشین و تعمیرات آن خواهیم پرداخت.

در چه مواقعی نیاز به تعمیر مانیتور تیبا وجود دارد؟

گام اول در زمان مشاهده مشکلات مانیتور اندروید، یافتن علت خرابی مانیتور ماشین است. خودرو تیبا یکی از خودروهای سایپا است که ممکن است بعد از مدتی بنا به دلایلی شاهد ایجاد مشکلاتی در قسمت مولتی مدیای آن باشیم. با مشاهده هرگونه خطا در قسمت پخش و مانیتور خودرو باید اقدام به تعمیر مانیتور تیبا نموده و مشکل را برطرف کنیم. در ادامه به مهم‌ترین مشکلات مانیتور اندروید تیبا که نیاز به تعمیر و آماده‌سازی دارد اشاره می‌کنیم:

  • هنگ کردن ضبط یا مانیتور خودرو
  • سفید شدن صفحه مانیتور تیبا
  • خاموش شدن ناگهانی مانیتور تیبا
  • روی آرم ماندن مولتی مدیا تیبا
  • وجود نویز و صدای اضافی در داخل خودرو
  • کار نکردن یو اس بی یا فلش در ضبط خودرو
  • از کار افتادن دوربین دنده عقب تیبا
  • کار نکردن تاچ مانیتور اندروید تیبا

مراحل تعمیر مانیتور اندروید تیبا

همانطور که گفتیم شناخت مشکلات مانیتور اندروید تیبا و علت خرابی مانیتور ماشین برای مراجعه جهت تعمیر مانیتور تیبا بسیار مهم است. در ادامه به مراحل تعمیر مانیتور مانیتور تیبا خواهیم پرداخت:

بررسی مشکل

در گام اول برای تعمیر مانیتور تیبا باید به بررسی مشکل و علت خرابی مانیتور ماشین بپردازید. در این مرحله از تعمیر مانیتور اندروید تیبا، نمایشگر اندروید خودرو را باید از نزدیک ارزیابی نمود و مشاهده کرد که آیا در صفحه نمایش خطوطی وجود دارد یا خیر. همچنین باید بررسی کنید که رنگ‌های نمایشگر به صورت صحیح عمل می‌کنند یا خیر. درصورت وجود هرگونه مشکل در صفحه نمایش می‌توان به این پی برد که خود نمایشگر نیاز به تعمیر دارد.

تعویض قطعات معیوب

در مرحله بعدی برای تعمیر مانیتور ویندوز تیبا، بعد از مشخص شدن علت خرابی مانیتور ماشین درصورتی که مشکل از خود نمایشگر باشد باید اقدام به تعویض قعطات آن یا حتی کل ال سی دی نمایشگر پرداخت. در این صورت شما باید حتما برای تعمیر مانیتور تیبا به تعمیرگاه و تکنسین‌های حرفه‌ای مراجعه نمایید.

از بین بردن خطاهای موجود در نرم افزار

در برخی موارد ممکن است خطای موجود از سیستم نرم افزاری مانیتور اندروید باشد. همانطور که می‌دانید سیستم عامل اندروید مانیتور همانند سیستم عامل‌های موبایل ممکن است دچار خطاهای نرم افزاری شده و هنگ کند. در این حالت برای تعمیر مانیتور اندروید تیبا باید مولتی مدیای خود را ریست کرده و به تنظیمات کارخانه بازگرانید.

بی صدا بودن مانیتور

قطع صدا مانیتور می‌تواند به سبب قطعی سیم اسپیکر یا گرم شدن بیش از حد آمپلی فایر باشد. در حالت معمول زمانی که برای مدت زمان طولانی از ضبط مانیتور با صدای بلند استفاده می‌کنیم، آمپلی فایر بیش از اندازه داغ می‌کند. برا تعمیر مانیتور تیبا و رفع این مشکل باید آمپلی فایر رت در جریان هوای آزاد قرار داد.

تعمیر مانیتور تیبا به دلیل کار نکردن تاچ نمایشگر

از کار افتادن صفحه نمایش مانیتور یکی از شایع‌ترین مشکلات مانیتور اندروید است که نیاز به تعمیرات مانیتور تیبا دارد. اگر تاچ ال سی دی مولتی مدیا تیبا دچار مشکل شده است این مشکل می‌تواند ناشی از شکستگی یا نیم سوز شدن تاچ باشد. در این حالت برای تعمیر مانیتور ویندوز تیبا باید نمایشگر را تعویض نمود. در غیر این صورت با مراجعه به افراد متخصص می‌توان تعمیر مانیتور تیبا را انجام داد. برخی از علت‌های کار نکردن تاچ مانیتور را در ادامه بیان خواهیم کرد:

تعمیرات مانیتور اندروید تیبا برای قرار گرفتن زیر آفتاب

حرارت مستقیم آفتاب یکی از دلایل خرابی تاچ مانیتور است. زمانی که خودرو شما برای مدت زمان طولانی در زیر حرارت مستقیم بدون آفتابگیر قرار دارد، ممکن است به دلیل عدم کارکرد تاچ مانیتور نیاز به تعمیر مانیتور تیبا داشته باشید. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید از یک آفتابگیر برای شیشه جلو استفاده کنید و یا با یک پارچه روی مانیتور را بپوشانید.

تعمیرات مانیتور تیبا برای واکس زدن

زدن واکس داشبورد روی صفحه تاچ در کارواش‌ها یکی دیگر از علت‌های خرابی تاچ مولتی مدیا تیبا است. واکس داشبورد به دلیل چربی بالا با نفوذ به لایه‌های صفحه تاچ موجب کار نکردن و خرابی آن می‌شود.

تعمیر مانیتور ویندوز تیبا برای شستن صفحه تاچ

یکی دیگر از دلایل خرابی تاچ مانیتور، شستن نمایشگر خودرو با مایع شیشه شو است. برای تمیز کردن صفحه تاچ بهترین روش تمیز کردن آن با پارچه‌ی مخصوص عینک است.

تعمیر مانیتور اندروید تیبا برای برخورد اشیا تیز

برخورد اشیا تیز به صفحه نمایش می‌تواند باعث آسیب به تاچ مانیتور و کار نکردن آن شود. بدین منظور باید به تعمیرگاه مراجعه نمود و درصورت عدم تعمیر مانیتور تیبا، آن را تعویض کرد.

تعمیر کار نکردن دوربین دنده عقب خودرو تیبا

یکی دیگر از مشکلاتی که برای مانیتور تیبا رخ می‌دهد، کار نکردن دوربین دنده عقب است. در هنگام نصب مانیتور باید دوبین دنده عقب نیز نصب شود و سوکت مربوطه نیز متصل گردد. اگر تصویر روی مانیتور نمایش داده نشود ممکن است مدل دوربین دنده عقب با مانیتور نصب شده همخوانی نداشته باشد که در این حالت باید دوربین را تعویض نمایید. درصورتی که دوربین دنده عقب خودرو شما بعد از مدتی از کار بیافتد، ممکن است مانیتور دچار مشکلات نرم افزاری شده باشد که در این حالت برای تعمیر مانیتور تیبا باید آپدیت‌های بروز و مناسب نصب و فعال شود. در نهایت درصورت عدم رفع مشکل با نصب بروزرسانی جدید، باید سیم کشی‌ها را بررسی نمود.

برای تعمیر مانیتور تیبا برای مشکل سیگنال ندادن مسیریاب باید چه کرد؟

درصورت از کار افتادن جی پی اس خودرو یا سیگنال ندادن آن مشکل می‌تواند از نصب نشدن آنتن آن باشد. در برخی مواقع نیز مشکل بودن ماشین در نقطه کور جی پی است که باید بعد از طی کردن مسیری مجددا جی پی اس را بررسی نمود. درصورت عدم رفع مشکل باید اقدام به تعمیر مانیتور تیبا به علت مشکلات سخت افزاری، ناهماهنگی رم با دستگاه و خرابی در رم جی پی اس نمود.

درصورت نشناختن فلش بوسیله دستگاه یو اس بی مشکل از چیست؟

در صورت مواجه با این مشکل برای تعمیر مانیتور تیبا اگر قسمت سخت افزاری دستگاه مشکلی نداشت، باید فلش را بررسی نمود. زیرا ممکن است فلش ویروسی باشد.