بلاگ

مقایسه مانیتور ویندوز و اندروید ماشین

مقایسه مانیتور ویندوز و اندروید ماشین

امکانات رفاهی، مسیریابی، موارد سرگرم کننده مثل تماشای فیلم و اجرای  تلویزیون در داخل خودرو رانندگان زیادی را به فکر خرید مانیتور فابریک می‌اندازد. این دستگاه با نام‌های ضبط تصویری خودرو، مولتی مدیا و … نیز شناخته می‌شود از تنواع بالایی برخوردار است و با دو سیستم عامل ویندوز و اندروید در بازار موجود می‌باشد. با ما در پارس آپشن همراه باشید تا نگاهی به تفاوت مانیتور ویندوز و اندروید بیاندازیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای ماشین خود انتخاب و نصب کنید.

چرا استفاده از مانیتور خودرو

خودرو وسیله‌ای جدا نشدنی زندگی روزمره می‌باشد و همواره همگام با پیشرفت تکنولوژی در حال پیشرفت و ارتقا ب ه سطح نیازهای تمتم نشدنی انسان می‌باشد. سیستم صوتی ماشین نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خودرو می‌باشد که با توجه به قیمت، آپشن‌ها و طراحی تولید کننده خودرو به سبک‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود. اما فاقد قابلیت‌هایی همچون مسیریابی و پخش فیلم می‌باشد که موجب شده تا ضبط صوتی به تنهایی کافی نبوده و نیاز به نصب مولتی مدیا باشد.

اما هزینه بالای مولتی مدیا موجب شده که بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی موجود در کشور به صورت فابریک از کارخانه فاقد آن باشند و رانندگان مجبور هستند این دستگاه را به صورت یک آپشن مجزا برای خودرو خود خریداری کنند و به طور مجزا هزینه‌ای پرداخت نمایند. با توجه به توضیحات می‌توان خرید و نصب مانیتور ویندوز و اندروید را یک گزینه مهم در خودروهای مدرن امروزی دانست.

بررسی مانیتور ویندوز

همانطور که می‌دانید برای خرید هر دستگاه هوشمند توجه به سیستم عامل بکار رفته روی دستگاه بسیار حائز اهمیت است. خرید مولتی مدیای ماشین هم از این امر مثتثنی نبوده و باید هنگام خرید مورد توجه قرار یگیرد. زیرا در حقیقت نوع سیستم عامل است که تعیین می‌کند با خرید و نصب دستگاه چه امکانات و ویژگی‌هایی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

نمونه‌های قدیمی‌تر مانیتور با سیستم عامل ویندوز هستند. این دستگاه‌ها عموما نمایشگری کوچک و دکمه‌دار با قابلیت اجرای دیسک CD و DVD هستند. در مقایسه با مولتی مدیا اندروید، می‌توان مانیتور ویندوز را یک دستگاه پخش تصویری ساده محسوب کرد که قیمت خرید پایین‌تری دارد. مانیتور ویندوز دارای رزولوشن 800 * 480 و به صورت ضربه‌ای می‌باشد. به این معنا که در مقایسه با نمونه اندروید دارای حساسیت لمسی کمتری است.

از نظر نرم افزاری باید به شما بگوییم که مانیتور ویندوز فاقد حافظه داخلی و امکان نصب نرم افزار است و تنها می‌تواند فایل‌های صوتی و تصویری دلخواه کاربر و دوربین دنده عقب و جلو را پخش کند و نمایش دهد. البته مواردی همچون گیرنده رادیو FM/AM روی مولتی مدیا ویندوز تعبیه شده است که با راه اندازی آنتن، می‌توانید تمام کانال‌های تلویزیون را تماشا کنید. لازم به ذکر است در مانیتور ویندوز قابلیت‌های دیگری نظیر موارد زیر هم وجود دارد:

  • پورت‌های اتصال به موبایل USB / AUX
  • کارت حافظه
  • اتصال بی سیم بلوتوث جهت اجرای فایل‌ها و پخش تماس موبایل

مسیریابی GPS

با توجه به نوع و طراحی مانیتور ویندوز برخی از مدل‌های این دستگاه از مسیریابی و نقشه‌های آفلاین پشتیبانی می‌کنند. البته برنامه مسیریاب این دستگاه آپشن‌های زیادی ندارد و به صورت پیش فرض از طریق برنامه‌های آفلاینی مثل سایجیک مسیریابی می‌کند و تنها مسیر پیش رو را به کاربر نمایش می‌دهد. توجه داشته باشید که مسیریابی آنلاین و لحظه به لحظه همراه با قابلیت نمایش ترافیک، میزان مسیر و … که تسط اپلیکیشن‌هایی همچون نشان انجام می‌شود، تنها از طریق مانیتور اندروید امکان پذیر است.

نقاط قوت مانیتور ویندوز ماشین

هزینه مقرون به صرفه و پایین
امکان پخش CD و DVD در بیشتر مدل‌ها
قابلیت راه اندازی دوربین خودرو
امکان دریافت تلویزیون
مسیریابی آفلاین در برخی مدل‌ها
بلوتوث، میرولینک و اجرای کارت حافظه

نقاط ضعف مانیتور ویندوز

عدم پشتیبانی از نصب نرم افزار
وضوح و کیفیت تصویر پایین نسبت به مولتی مدیا اندروید ماشین
عدم پشتیبانی از مسیریابی آنلاین
عدم اتصال به اینترنت
فاقد حافظه داخلی
عدم به روز رسانی سیستم عامل

برتری‌های مولتی مدیا اندروید نسبت به مانیتور ویندوز

مانیتورهای تام لمسی که اغلب دارای سیستم عامل اندروید هستند در سه سایز 9، 11 و 14 اینچ در بازار موجود هستند. این مدل مانیتور خودرو با توجه به طراحی و میزان فضای کنسول همراه با قاب مناسب، اسپانسر یا CNC جایگزین مناسبی برای سیستم پخش صوتی خودرو شما می‌شوند.

رزولوشن تصویر 1024 * 600، نمایشگر Ips فوق العاده، قابلیت فارسی‌ سازی منو در این مولتی مدیا موجب کاربری راحت‌تر و جذابیت بالاتر دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید برای مصرف کنندگان شده است. لازم به ذکر است سیستم عامل مانیتور فابریک اندرویدی بر خلاف مانیتور ویندوز قابلیت شخصی سازی هرچه بیشتر دستگاه برای کاربر و شبه تر به موبایل شدن را دارد.

طراحی و قطعات سخت افزاری این دستگاه بسیار متنوع است و با حافظه‌های 16، 32 و 64 گیگاباید ساخته شده است تا بتواند فایل‌های مورد نیاز کاربرد را ذخیر ه کند.

مهم‌ترین ویژگی مولتی مدیاهای اندرویدی که موجب برتری این دستگاه نسبت به مانیتور ویندوز شده قابلیت پشتیبانی از نصب و بروزرسانی اپلیکیشن‌ها اندروید تنها با چند کلیک است. وجود یک WiFi داخلی موجب شده تا بتوانید مولتی مدیا را در هر شرایطی به اینترنت گوشی، دانگل و یا مودم جیبی متصل کنید و به دنیای وب و اپلیکیشن‌های آنلاین دسترسی داشته باشید. بنابراین می‌توان گفت مولتی مدیاهای فابریک چیزی فراتر از یک دستگاه پخش تصویری ساده است.

قابلیت مسیریابی بی نظیر مانیتور اندروید

همانطور که اشاره شد مسیریابی یکی از مهم‌ترین اهداف افراد برای نصب مولتی مدیا است. این روزها نیز انواع مختلف برنامه‌های مسیریابی جالب و حرفه‌ای برای مسیریابی طراحی شده‌اند. دستگاه‌های اندرویدی مجهز به GPS داخلی هستند. از این رو می‌تواند به صورت آنلایت موقعیت لحظه به لحظه کاربر را نشان دهد و کم ترافیک‌ترین مسیر به سمت مقصد را نشان می‌دهد. در نتیجه در مقایسه با مانیتور ویندز امکانات بیشتری در مسیریابی در اختیار خواهید داشت و با سهولت مسیر خود را خواهید یافت.

نقاط مثبت مولتی مدیا اندروید خودرو

وضوح بالای نمایشگر ،چند لمسی و حرارتی
حافظه داخلی جهت ذخیره فایل‌ها
امکان نصب نرم افزار
مسیریابی آنلاین و آفلاین با GPS
اتصال به اینترنت همراه با WiFi
پشتیبانی از انواع دوربین خودرو
امکان دریافت تلویزیون دیجیتال
امکان به روز رسانی سیستم عامل

نقاط ضعف مانیتور فابریک

هزینه نسبتا بالا
عدم پشتیبانی از دیسک CD و DVD در بیشتر مدل‌ها
طراحی پورت USB و AUX از پشت مانیتور
نیاز به نصب آنتن دیجیتال جهت دریافت تلویزیون

فروشگاه اینترنتی پارس آپشن سالهاست که در زمینه فروش و نصب مانیتور اندروید، کیلس استارت و کروز کنترل انوع خودرو فعالیت دارد. جهت راهنمای خرید با ما در تماس باشید.