بلاگ

پژو پارس و نقاط قوت و ضعف آن

پژو پارس و نقاط قوت و ضعف آن

پژو پارس یک سدان خانوادگی محبوب است که از سالیان گذشته تا به امروز در مدل‌ها، تیپ‌ها و پیشرانه‌های مختلف به بازار داخلی ایران عرضه شده است. چنانچه قصد خرید سدان با طراحی زیبا، امکانات قابل قبول و فضای بسیار مناسب دارید می‌توانید این خودرو را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی خود انتخاب کنید. در ادامه با پارس آپشن همراه باشید تا بیشتر با امکانات و نقاط قوت و ضعف این خودرو آشنا شوید.

تاریخچه پژو پارس

شرکت پژو در سال 1987 سدانی دید با نام 405 در سبد محصولات خود قرار داد. این خودرو در سال 1988 عنوان بهترین خودرو را به خود اختصاص داد. پژو 405 از طریق همکاری فرانسه و ایران خودرو وارد ایران شد و توانست به خوبی پاسخ اعتماد افرادی که از این خودرو استفاده می‌کردند را بدهد.

چندی بعد از ورود پژو 405، شرکت ایران خودرو محصول جدیدی با نام پژو پرشیا یا همان پژو پارس با ظاهری شبیه به 405 اما با جذابیت بیشتر روانه بازار کرد. این خودرو جدید جوان پسندتر بود و در مدت کوتاهی به محبوبیت خوبی دست یافت و تا به امروز نیز شاهد محبوبیت این خودرو هستیم.

طراحی و امکانات پژو پرشیا

در بررسی این خودرو ابتدا به امکانات رفاهی آن می‌پردازیم. طراحی کامل کابین این خودرو شبیه به پژو 405 است اما شاهد تغییراتی مثل تغییر شکل ظاهری چراغ‌های جلو و عقب نسبت به ۴۰۵، چراغ مه شکن جلو، شیشه برقی عقب هستیم. تا سال 1393 شکل ظاهری و امکانات رفاهی پژو پارس شباهت زیادی 405 داشت. اما از سال 1393 به بعد امکانات بیشتری به این خودرو افزوده شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به طراحی داشبورد جلویی خودرو که از پلاستیک فشرده با طرح چوب است ویا سیستم تهویه اتوماتیک که در مدل‌های جدیدتر مربوط به این خودرو دیده می‌شود، اشاره کرد.

معرفی نقاط قوت پژو پارس

این خودرو از سیستم ترمز مناسبی برخوردار است. بطوریکه از ABS ضد قفل در این خودرو استفاده می‌شود. به علاوه استفاده از نیروی ترمز EBS چهار کاناله در این خودرو، سیستم ترمز پژو پرشیا را بسیار قوی کرده است.

از دیگر نقاط مثبت این خودرو داخلی احساس لذت بخش بودن در هنگام رانندگی با این خودرو می‌باشد. در حقیقت زمانیکه پشت فرمان این خودرو می‌نشینید بطور کامل دید وسیعی به جلو و عقب خواهید داشت. این موضوع تاثیر زیادی ر افزایش ایمنی خودرو دارد.

به لطف طراحی مناسب آینه‌های بغل این خودرو در حین رانندگی می‌توانید بطور کامل تمام کناره‌های خودرو را مشاهده کنید.

نقاط  منفی پژو پارس

بدون شک تمام خودروهای داخلی تولید شده در ایران نقاط ضعفی دارند و پژو پرشیا نیز از این امر مستثنی نیست. در بررسی‌های انجام شده روی این خودرو یکی از نقاط منفی این خودرو ستون‌های جلوی آن است که مشاهدهدر تصادفات ضعیف عمل کرده و موجب آسیب دیدن کامل سقف خودرو می‌شود.

عملکرد فنی انواع مدل‌های پرشیا

در بررسی پژو پارس متوجه خواهید شد که این خودرو با سه نوع قدرت موتور متفاوت 1900 سی سی، 170 سی سی و 1600 سی سی به بازار عرضه می‌شود. پس با بررسی این موضوع متوجه می‌شویم که مدل‌های مختلفی از این خودرو هم اکنون در بازار داخلی وجود دارد.

بررسی پژو پارس با قدرت موتور 1900 سی سی

بالاترین مدل این خودرو XUM است که قدرت موتور آن برابر 1900 سی سی می‌باشد. این قدرت موتور به 1500 دور در دقیقه می‌رسد و 105 اسب بخار است.

شتاب اولیه پر قدرت‌ترین نوع پژو پارس نیز بالاست بطوریکه در 10.9 ثانیه خودرو می‌تواند از سرعت صفر به سرعت 100 برسد. همین ویژگی این خودرو را به یکی از اتومبیل‌های محبوب در میان جوانان تبدیل کرده است. اما متاسفانه این مدل  در مقایسه با دیگر مدل‌های پژو پارس مصرف سوخت بیشتری دارد.

بررسی پرشیا با قدرت موتور 1700 سی سی

پژو پارس با موتور 1700 سی سی مدل XUV نام دارد. بیشترین دور موتور این مدل 500 دور در دقیقه است و موتور آن 110 اسب بخار توان دارد. شتاب صفر تا 100 این مدل در حدود 9 ثانیه می‌باشد. بیشترین سرعتی که این خودرو می‌تواند از خود نشان دهد 195 کیلومتر بر ساعت است. این مدل نسبت به مدل قبلی مصرف سوخت کمتری دارد و مصرف سوخت آن در حدود 8.1 لیتر محاسبه شده است.

پژو پارس مدل TU5 با قدرت موتور 1600 سی سی

مدل TU5 دارای توانی معادل 108 اسب بخار است و شتاب صفر تا 100 این خودرو در حدود 13.2 ثانیه می‌باشد. بیشترین سرعتی که مدل TU5 از خود نشان می‌دهد در حدو.د 190 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در هر 100 کیلومتر 7.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند که نسبت به دو مدل قبلی کمتر است.

پس از بررسی‌ مدل‌های مختلف پژو پارس به این اصل مهم می‌رسیم که این خودرو در تمامی مدل‌ها دارای شتاب راضی کننده است و همین موضوع این خودرو را به یک وسیله نقلیه جوان پسند و محبوب تبدیل کرده است. به علاوه قطعات و لوازم یدکی این خودر در مقایسه با سیر محصولات این شرکت از کیفیت خوبی بهره مند است.

امکانات و آپشن‌های پژو پارس

  • کروز کنترل پژو پارس
  • حسگر فاصله‌سنج عقب
  • توزیع نیروی ترمز EBD
  • دزدگیر فابریک
  • ترمزهای دیسکی جلو و عقب برای مدل‌های ۹۴ به بعد
  • فرمان هیدرولیک با روکش چرم و دکمه‌های کنترل روی فرمان
  • مانیتور اندروید پژو پارس تمام لمسی همراه با مانیتور پشت سری
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • و بسیاری امکانات دیگر