بلاگ

ام وی ام 315 و بررسی اجمالی این خودرو

ام وی ام 315

در این مطلب به بررسی اجمالی خودرو ام وی ام 315 پرداخته‌ایم.خودرو ام وی ام 315 که با نام‌های چری A13 و چری فولوین ۲ در بازارهای بین المللی شناخته می‌شود، برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن 2008 رونمایی شد و نسخه فیس لیفت آن نیز در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۲ در معرض دید عموم قرار گرفت. در سال 1391 مدل‌های هاچبک و سدان MVM 315 توسط شرکت مدیران خودرو (نماینده رسمی محصولات چری در ایران) به بازار عرضه شد. 315 سدان نتوانست به موفقیت چندانی دست یابد و خیلی و زود با بازار ایران خداحافظی کرد. فیس لیفت دوم هاچبک MVM 315 در سال 1394 تا 1399 در تیپ‌های ساده، اسپرت، اسپرت لاکچری و اسپرت اکسنت به بازار عرضه شد که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در سال 1399 شرکت مدیران خودرو از فیس لیفت سوم این ماشین با نام ام وی ام 315 با تغییراتی در ظاهر و آپشن‌ها راهی بازار شد. در ادامه به بررسی فیس لیف سوم این خودرو خواهیم پرداخت با ما در پارس آپشن همراه باشید.

ویژگی‌های طراحی ظاهری خودرو ام وی ام 315 اکسنت

اگرچه طراحی ظاهری MVM 315 چندان مدرن نیست، اما در مقایسه با پژو 206، پژو پارس و بسیاری از خودروهای داخلی دیگر دارای ظاهر مدرن‌تری می‌باشد. این موضوع موجب شده تا مالکان این خودرو احساس رضایت بیشتری داشته باشند.

نمای ظاهری این خودرو دارای چراغ‌هایی با سایز متوسط با طراحی و ظاهر خوشایند می‌باشد. فضای بین چراغ‌ها توسط جلو پنجره نسبتا کشیده و باریک پر شده است که در کنار طراحی مناسب سپر جلو، به ویژه در بخش پایینی و امتداد یکپارچه مجرای ورودی هوا با قاب‌های سیاه رنگ مه‌شکن، جلوه جالبی را برای چهره ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت رقم زده است.

این مدل خودرو ام وی ام 315 از فلاپ‌های مشکی-کرومی رنگ در دور تا دور بدنه برخوردار است که جذابیت بصری خاصی به این خودرو در مقایسه با تیپ‌های ساده قبلی می‌بخشد. با افزودن برخی خطوط حجمی در بخش جانبی MVM 315 این خودرو را از سادگی خارج می‌کند و جلوه آن را به شکل عضلانی‌تری نمایش می‌دهد.

در بخش پایین خوردو ام وی ام 315 شاهد جذابیت چندانی نخواهیم بود. بویژه وجود چراغ‌های یک تکه با نوار V شکل فید رنگ و سایز کوچک صندوق که جلوه ناهماهنگی با سایر بخش‌های بدنه ایجاد کرده است. سپر عقب نیز به دلیل داشتن ارتفاع نسبتا زیاد موجب عدم جذابیت طراحی این خودرو شده است. با توجه به این توضیحات اگرچه خودرو ام وی ام 315 اکسنت طراحی چندان زیبا و متفاوتی ندارد اما با این وجود می‌تواند گوی سبقت را از محصولات مشابه و هم قیمت داخلی نظیر سمند و مشتقات پژو برباید.

بررسی ظاهر فیس لیفت MVM 315 پلاس

خودرو ام وی ام 315 پلاس با تغییراتی در نمای جلویی وارد بازار شد. این تغییرات در جلوپ نجره، سپر جلو و گرافیک چراغ‌های جلو قابل مشاهده می‌باشند. در نمای جانبی نیز شاهد رینگ‌های آلومینیومی جدید و روف ریل هستیم. طراحان چینی تغییرات کمتری در طراحی عقب این خودرو اعمال کرده‌اند و تنها شاهد سپر افزودن یک سپر جدید هستیم که موجوب شده دیفیوزر جدیدی استفاده شود و همین طور محل نصب مه‌شکن‌ها نیز تغییر کند.

طراحی داخلی ام وی ام 315 پلاس

فضای داخلی خودرو MVM 315 نسل جدید در مقایسه با مدل‌های پیشین از جذابیت و زیبایی بیشتری برخوردار است و در آن شاهد جاذبه‌های بصری بیشتری هستیم. طراحی اسپورت کنسول میانی که با اشکال هندسی و خطوط شکسته ترسیم شده، از جنبه‌های مهیج و جوان‌پسندانه این هاچبک خانوادگی می‌باشد.

وجود مانیتور اندروید ام وی ام 315 لمسی موجب ارتقای جنبه‌های فناوری کابین این خودرو نسبت به گذشته شده است. غربیلک فرمان نیز اگرچه جذابیت چندانی ندارد اما در نسب به حالت نازیبای گذشته نیز تغییرات چشمگیری داشته است.

پنل کیلومتر شمار پشت فرمان طراحی بسیار اسپورتی دارد و به نوعی حس هیجان در راننده ایجادمی‌کند. متریال مورد استفاده در داشبورد و تودری‌های خودرو ام وی ام 315 با وجود کیفیت پایین در مقایسه با رقبای هم رده خود قابل قبول ارزیابی می‌شوند.

این خودرو گنجایش چهار نفر سرنشین بزرگسال را دارد. با این وجود افراد قد بلند در ردیف عقب با محدودیت‌هایی در ناحیه سر و زانوها مواجه خواهند بود که با توجه به ابعاد بدنه چندان دور از انتظار نیست. صندوق عقب نیز از ظرفیت نسبتا مناسبی برای یک مسافرت خانوادگی 4 نفره برخوردار است.

در ام وی ام 315 پلاس داشبورد و فرمان تغییراتی داشته و در کابین شاهد رنگ بندی نارنجی و مشکی هستیم که علاوه بر صندلی‌ها، در داشبورد، کنسول میانی و رودری‌ها مشاهده می‌شود.

داشبورد ام وی ام 315

 

آپشن‌ها و امکانات خودرو ام وی ام 315

    • کیلس استارت ام وی ام 315
    • دی‌لایت
    • اتولایت
    • سیستم کنترل پایداری
    • نمایشگر لمسی ۸ اینچی
    • ۲ حالت رانندگی کروز کنترل
    • سنسور فشار باد تایر
    • فرمان برقی
    • سانروف
    • و گرم‌کن آینه بغل
    • کنترل سرعت در سرازیری
    • و ….