بلاگ

مگان 2000 و بررسی نقاط مثبت آن

مگان 2000

خودرو مگان 2000 یک سدان فرانسوی است که باوجود ورود به دوره میانسالی خود، همچنان طرفداران خاص خود را دارد. این اتومبیل برای اولین بار در سال 1995 معرفی و بجای رنو 19 وارد بازار شد. مگان در همان ابتدا با دو نسخه‌ی هاچبک و سدان تولید و به بازار عرضه شد و تا به امروز نیز این روند ادامه دارد. تاکنون چهار نسل از این خودرو با نقاط مثبت و منفی بسیار معرفی و به بازار راه یافته است. نسل دوم مگان در سال 2006 به صورت وارداتی و در سال 1378 به شکل مونتاژ وارد بازار ایران شد. مگان یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین تولیدات کمپانی رنو می‌باشد و فروش بالای آن همچنان در دنیا ادامه دارد. این خودرو هنگام ورود به بازار ایران به دلیل ظاهر زیبا، ویژگی‌های فنی بالا و قیمت منطقی در دوره خود روزهای خوبی را تجربه کرد و فروش بی‌نظیری داشت. مگان با دو موتور 1.6 و 2 لیتر وارد بازار شد که به ترتیب دارای 115 و 132 اسب بخار بودند که به صورتمدل‌های دنده‌ای و اتوماتیک در دسترس بود. از آنجایی که این خودرو فرانسوی از آپشن‌های گوناگونی برخوردار است قصد داریم در این مقاله پارس آپشن شما را با آنها آشنا کنیم.

بررسی طراحی ظاهری خودرو مگان 2000

شاید امروزه ظاهر مگان ظاهر چندان جالبی نداشته باشد و باعث وجد مخاطب نشود، حتی ممکن است برای برخی از مد افتاده باشد. اما وقتی این اتومبیل را با خودروهای هم دوره رقیب مقایسه می‌کنیم به جذاب و زیبا بودن ظاهر این خودرو پی خواهید برد.

مگان به دلیل داشتن چراغ‌های وحشی زاویه‌دار و جلو پنجره منحصر به فردی که دارد، توانسته افراد زیادی را مجذوب خود کند. این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند جوانان و مسن‌ترها را راضی نگه دارد و در میان تمام گروه‌های سنی محبوب شود.

خودرو مگان 2000 در قسمت دماغه و نیم رخ کناری ویژگی‌های مثبتی دارد اما کم کم با رفتن به قسمت انتهایی با افت خلاقیت و هماهنگی روبرو خواهیم شد. از عقب چراغ‌های این خودرو مشابه نیسان طراحی شده است و در کنار صندوق خوش فرم نظر بیننده را به خود جلب می‌کند. اما صندوق عقب این خودرو طراحی استانداردی ندارد و با دیگر خطوط بدنه هماهنگ نیست.

طراحی داخلی مگان

طراحی داخلی مگان 2000 به زیبایی بیرون آن نیست، با این وجود در مقایسه با بسیاری از خودروهای امروزی چیدمان قابل قبولی دارد. در بخش داخلی:

  • سادگی بیش از اندازه دریچه‌های تهویه
  • و طراحی نامناسب اهرم تعویض دنده

اندکی برای مخاطب قابل پسند نیست. اما در بخش‌های دیگر می‌توان طراحی منطقی و معقولی دید. متریال بکار رفته در داخل خودرو از کیفیت متوسطی برخوردار است. خودرو مگان مونتاژ شده در ایران از ضعف بسیاری در کیفیت مونتاژ به ویژه به صدا افتادن داشبورد برخوردار است. از نکات مثبت کابین مگان 2000 می‌توان به فضای جادار و نسبتا راحت در تمام صندلی‌ها اشاره کرد.

صندلی‌های راحت در کنار شیشه‌های بزرگ محیطی دلباز و مناسب جهت استفاده خانوادگی فراهم نموده است. به علاوه صندوق عقب این خودرو از فضای کافی برخوردار است و این ماشین را به یک گزینه عالی برای خانواده‌ها تبدیل کرده است.

آپشن‌های رفاهی و ایمنی خودرو مگان 2000

در این بخش به معرفی آپشن‌های ایمنی و رفاهی مگان می‌پردازیم. اگرچه مگان‌های تیپ 1 پیشرانه 1600 مونتاژ داخل از نظر امکانات بسیار ضعیف است و نمونه‌های E2 آن نیز از امکانات کاملی برخوردار نیستند. اما مدل 2 لیتری این خودرو از شرایط بهتری برخوردار است و امکانات مختلفی از جمله

  • ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD
  • ایربگ راننده و سرنشین کناری
  • سیستم کلید کارتی و استارت دکمه‌ای
  • تهویه مطبوع اتومات
  • آینه‌های جانبی برقی
  • شیشه‌های برقی اتوماتیک برای تمامی درها
  • پرده عقب و جانبی
  • برف پاک کن هوشمند
  • چراغ‌های اتوماتیک
  • فرمان برقی
  • کامپیوتر سفری

و بسیاری موارد دیگر برخوردار است. به علاوه برای این خودرو شاهد طراحی مانیتور اندروید مگان و کیلس استارت مگان هستیم که از جمله آپشن‌های رفاهی و ایمنی مگان 2000 محسوب می‌شوند و امکانات ویژه‌ای در اختیار راننده و سرنشینان خودرو قرار می‌دهند. در نتیجه رانندگی ایمن‌تر و لذتبخش‌تری را تجربه خواهید کرد.