بلاگ

رنو داستر چه تجهیزات و تکنولوژی هایی دارد؟

رنو داستر

رنو داستر چه تجهیزات و تکنولوژی هایی دارد؟ در مقایسه با خودروهای اقتصادی داچیا که همگی با استفاده از پلت فرم لوگان طرحی شده‌اند، داستر تنها محصول با توانایی آفرود و در عین حال ارزان‌ترین خودروی کراس اُور جهان می‌باشد. واردات این مدل در نسخه‌های تک دیفرانسیل در سال 2014 به ایران آغاز شد. از سال 2016 نیز مدل‌های دو دیفرانسیل داستر عرضه شد. به علاوه مدل 2016 این خودرو دارای فیس لیفت مختصری می‌باشد که عمده تغییرات آن در گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب و طراحی مجدد جلو پنجره و سپرها خلاصه می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تجهیزات و تکنولوژی رنو داستر بیشتر آشنا شوید.

فضای رنو داستر

رنو داستر 4315 میلی متر طول، 2000 میلی متر عرض و 1695 میلی متر ارتفاع از سطح زمین دارد. در فضای این خودرو می‌توان 5 نفر را جای داد و 475 لیتر فضا برای جای دادن وسایل دارد. به علاوه تکنولوژی رنو داستر به شما این امکان را می‌دهد تا با تا کردن صندلی‌های عقب خودرو این فضا را به بیش از 1636 لیتر افزایش دهید.

مصرف سوخت داستر

رنو داستر از دسته خودروهای با مصرف بهینه می‌باشد. بطوری که در هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر تنها 10.6 لیتر در مدل تک دیفرانسیل و 11.7 لیتر در مدل دو دیفرانسیل شاهر مصرف سوخت خواهید بود. زمانی در جاده‌های خارج شهر در حال رانندگی هستید این میزان سوخت به 6.6 در مدل تک دیفرانسیل و ۷.۳ لیتر در مدل دو دیفرانسیل در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید. برای مصرف سوخت‌های ترکیبی نیز برای مدل تک دیفرانسیل 802 لیتر و برای مدل دو دیفرانسیل 8.9 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش خواهد شد.

بررسی تکنولوژی موتور رنو داستر

این خودرو فرانسوی مجهز به یک موتور ۲۰۰۰ سی‌سی ۱۶ سوپاپ ۱۳۵ اسب بخاری می‌باشد که می‌تواند 195 نیوتون متر گشتاور تولید شده را توسط رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی به سطح جاده منتقل نماید. تکنولوژی بکار رفته رفته در موتور این خودرو آن را به یک موتور بهینه، پر قدرت و کم استهلاک تبدیل کرده است که در شهر و بیشتر از آن در سفرهای آفرود کاملا عملکرد قدرتمندانه‌ای دارد. لازم به ذکر است طراحی و عملکرد یکپارچه‌ی موتور و گیربکس این خودرو آن را به هیولایی خفته تبدیل کرده است.

ویژگی‌ها و تکنولوژی رنو داستر

تجهیزات و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای در این خودرو تعبیه شده است که در ادامه به معرفی تمامی آنها خواهیم پرداخت:

فرمان‌پذیری

فرمان‌پذیری (هندلینگ) مطلوب یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این خودروی خوش چهره می‌باشد. فرمان هیدرولیکی رنو داستر عملکرد فوق العاده‌ای دارد و کاربرد آن بیشتر در جاده‌های پر پیچ و خم احساس می‌شود. پایداری و هندلینگ بسیار خوبی زیر دستان راننده احساس می‌شود که به واسطه‌ی فرمان و جلوبندی قوی مک فرسون ایجاد می‌گردد. این تجربه ارزش مهندسی رنو را دو چندان می‌کند.

امکانات ایمنی داستر

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و همچنین توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) به منظور تضمین امنیت راننده و سرنشینان خودرو تعبیه شده است. به علاوه برای پایداری بهتر این خودرو دارای سیستم کنترل پایداری ESP و کنترل هرزگردی می‌باشد.از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • کمربند ایمنی سه نقطه‌ای عقب
  • هشدار دهنده باز بودن کمربند ایمنی راننده و سرنشین جلو
  • قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی کودک

تکنولوژی کروزکنترل رنو داستر

کروز کنترل و لیمیتر سرعت از امکانات داستر محسوب می‌شود که از روی فرمان می‌توان کنترل آن را انجام داد.

مانیتور اندروید داستر

مانیتور اندروید داستر یکی از آپشن‌ها و تکنولوژی‌های طراحی شده برای این خودرو می‌باشد که امکانات مختلفی از جمله اتصال به اینترنت، مسیریابی، اتصال به دوربین دنده عقب و دوربین جلو، تماشای فیلم و … در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

کامپیوتر سفر

کامپیوتر سفر اطلاعات جامعی در اختیار راننده قرار می‌دهد و تنظیمات آن توسط دکمه‌ی روی برف پاک کن امکان‌پذیر می‌باشد.

GPS عقب داستر

این خودرو مجهز به تکنولوژی GPS و سیستم راهبری (Navigation) می‌باشد و کاملا از نقشه ایران پشتیبانی می‌کند.
سایر امکانات این خودرو جذاب شامل کیلس استارت داستر، سیستم صوتی با قابلیت اتصال AUX و USB، بلوتوث، چراغ روشنایی روز، صندلی شش حالته راننده، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی می‌باشد.