بلاگ

تعمیر مانیتور اسپورتیج و دلایل ایجاد مشکل در آن

تعمیر مانیتور اسپورتیج و دلایل ایجاد مشکل در آن

تعمیر مانیتور اسپورتیج با دو سیستم عامل اندروید و ویندوز در فروشگاه پارس آپشن توسط متخصصانی ماهر و مجرب به صورت حرفه‌ای انجام می‌گیرد. مولتی مدیا اسپورتیج ممکن است بنا به دلایلی بعد از مرور زمان دچار مشکلات و اختلالاتی شود که نیاز به تعمیرات مانیتور اسپورتیج باشد. عوامل مختلفی سبب بروز مشکلات در مانیتور اندروید اسپورتیج می‌شود. از جمله دلایلی که نیاز به تعمیر مانیتور اندروید اسپورتیج یا تعمیر مانیتور ویندوز اسپورتیج دارد، اختلالات ناشی از باتری به باتری کردن خودرو است. در صورت بروز هرگونه اختلال در این دستگاه به دلایلی همانند باتری به باتری کردن، نوسانات برقی، توشویی بی دقت و … شما باید سریعا اقدام به تعمیر ضبط و مانیتور اسپورتیج خود نمایید.

آنچه در تعمیر مانیتور فابریک اسپورتج مهم است، مراجعه به مراکز تخصصی و افراد کاربلد در این حوزه می‌باشد. چراکه در صورت مراجعه به افراد ناشی و نابلد برای تعمیرات تخصصی مانیتور کیا اسپورتیج، این دستگاه خسارات بیشتری برای شما داشته و حتی در برخی موارد ممکن است ناچار به تعویض آن گردید. از این رو در ادامه شما را با برخی از مشکلات مانیتور کیا اسپورتج و روش‌های تعمیر ضبط اسپورتیج آشنا می‌کنیم.

بررسی مشکلات رایج مانیتور کیا اسپورتیج

  مشکلاتی که برای مانیتور خودرو کیا اسپورتیج رخ می‌دهد ممکن است شامل مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد که در هر دو صورت باید ابتدا شناسایی مشکل و سپس تعمیر مانیتور اسپورتیج انجام گیرد. در واقع اولین گام برای تعمیر مانیتور اندروید اسپورتیج، شناسایی و بررسی مشکل است. از این رو در ادامه شما را با برخی از ایرادات رایج مانیتور اسپورتیج آشنا می‌کنیم:

  • تعمیر مانیتور اسپورتیج برای کار نکردن و خرابی پورت یو اس بی
  • کار نکردن کلیدهای پنل ضبط اسپورتیج
  • تعمیر مانیتور کیا اسپورتیج برای نویز و صدای نامطلوب ضبط
  • تعمیرات مانیتور اسپورتیج برای رگه رگه شدن تصویر
  • تعمیر ضبط اسپورتیج کار نکردن درایو دی وی دی و خرابی تاچ
  • شکستگی یا مشکل نور ال سی دی
  • تعمیر مانیتور فابریک اسپورتج برای خاموشی کامل ضبط
  • سفید شدن صفحه مانیتور و دیده شدن علامت مثبت در وسط آن
  • تعمیر مانیتور اندروید اسپورتیج برای روی لوگو ماندن ضبط
  • تعمیر ضبط اسپورتیج برای کار نکردن دوربین دنده عقب اسپورتیج

دلایل ایجاد مشکل و تعمیر مانیتور اسپورتیج

در زیر قصد داریم به عمده دلایلی که باعث ایجاد مشکل و نیاز به تعمیر مانیتور اسپورتیج می‌شود اشاره می‌کنیم:

توشیویی بی دقت

درصورتی که تصمیم به توشویی و تمیزکاری داخل خودروی خود دارید باید توجه نمایید که در اثر سرایت و نفوذ مواد شوینده به ضبط و مانیتور خودرو، این دستگاه ممکن است از کار بیافتد و نیاز به تعمیرات مانیتور اسپورتیج پیدا کنید. بنابراین برای جلوگیری از هرگونه تعمیر مانیتور اسپورتیج بهتر است پیش از توشیویی خودرو، مانیتور را از روی داشبورد جدا نمایید. نفوذ آب به برد مانیتور سبب آب گرفتگی قطعات و ال سی دی آن شده و باید سریعا تعمیر ضبط و مانیتور اسپورتیج برای جلوگیری از خسارات بیشتر انجام گیرد.

باتری به باتری کردن

انجام باتری به باتری خودرو به قسمت‌های برقی آن مانند ECU و … آسیب الکتریکی شدیدی وارد می‌کند که دارندگان این خودرو را ناچار به اقدام برای تعمیر مانیتور اسپورتیج می‌گرداند. پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از تعمیر مانیتور ویندوز اسپورتیج تا حد امکان از انجام این کار خودداری نمایید. اما در صورت لزوم پیش از باتری به باتری بهتر است مانیتور خودروی خود را از روی داشبورد جدا کنید.

عیب یابی و تعمیر مانیتور اسپورتیج توسط افراد ناشی و ناوارد

درصورت بروز هرگونه مشکل برای این مولتی مدیا بهتر است برای تعمیر مانیتور اسپورتیج حتما نزد افراد متخصص و ماهر بروید. زیرا دستکاری و تعمیر مانیتور اندروید اسپورتیج توسط افراد نابلد و ناشی می‌تواند خسارات بیشتری را برای مولتی مدیای شما بوجود آورد و حتی شما را مجبور به تعویض مانیتور گرداند. بنابراین سپردن تعمیرات مانیتور اسپورتیج به دست افراد نابلد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

اتصال حافظه های جانبی و فلش مموری های حاوی ویروس

درصورت اتصال فلش مموری یا حافظه جانبی ویروسی به مولتی مدیا اسپورتیج، این دستگاه عملکرد خود را از دست داده و مشکلات زیادی برای سیستم عامل آن رخ می‌دهد. باتوجه به آنکه سیستم عامل اندروید مانیتور اسپورتیج همانند سیستم عامل گوشی‌های اندرویدی است، با وجود ویروس عملکرد این سیستم عامل ضعیف شده و هنگ می‌کند. بنابراین برای جلوگیری از تعمیر مانیتور اندروید اسپورتیج بهتر است فایل‌هایی با فرمت exe، ttf و tft و … در زمان اتصال فلش یه دستگاه در فلش دیده نشود.

تعمیر مانیتور اندروید اسپورتیج برای مشکل روشن نشدن مانیتور

از مشکلات رایج مانیتور اسپورتیج و دیگر خودروها روشن نشدن مانیتور می‌باشد. یکی از دلایل مهم روشن نشدن مانیتور خودرو سوختگی فیوز است. برای تعمیر مانیتور اسپورتیج برای روشن نشدن مانیتور به این علت باید اقدام به تعویض فیوز سوخته نمایید. در برخی مانیتورهای قدیمی فیوز به صورت مستقیم روی مانیتور یا نزدیک به آن نصب می‌شود. در این حالت مانیتور باید کاملا از جای خود بیرون آورده شود و فیوز تعویض گردد. برخی دیگر از خودروهای قدیمی نیز برای تعمیر مانیتور ویندوز اسپورتیج به این علت، نیاز به خارج کردن داشبورد دارید. از همین رو برای این دست از تعمیرات تخصصی مانیتور کیا اسپورتیج مراجعه به مراکز تخصصی و افراد ماهر ضروری است. اما در خودروهای جدید تمام فیوزها در جعبه فیوز قرار داشته که به راحتی می‌توان تعمیر مانیتور اسپورتیج را در زیر داشبورد یا کاپوت براساس محل قرارگیری جعبه فیوز انجام داد.

بعد از یافتن جعبه فیوز و بررسی سوختگی آن، در صورت صحت از سوختگی فیوز باید برای تعمیر ضبط اسپورتیج آن را با فیوز یکسان جایگزین نمایید. درصورتی که با تعویض فیوز هنوز مانیتور روشن نشد و مشکل پابرجا بود باید اقدام به بررسی LCD مانیتور و هد یونیت اصلی نمایید و در صورت مشاهده مشکل تعمیرات مانیتور اسپورتیج را انجام دهید.

تعمیر مانیتور اندروید اسپورتیج برای سفید شدن مانیتور

در برخی مواقع بسیاری از دارندگان مانیتور اسپورتیج و دیگر خودروها از سفید شدن ناگهانی مانیتور رنج می‍برند و به دنبال تعمیر مانیتور اسپورتیج برای حل این مشکل هستند. برای تعمیر مانیتور کیا اسپورتیج بدین علت ابتدا باید مشاهده کرد که مانیتور با باز کردن سوییچ برق می‌گیرد یا خیر. درصورتی که مانیتور روشن نشود، ممکن است بنا به مطلب بالا فیوز مشکل داشته باشد. اما اگر مانیتور روشن شود و صفحه همچنان سفید باشد؛ مشکل می‌تواند از خود نمایشگر باشد. در زیر علت سفید شدن مانیتور اسپورتیج و روش تعمیر مانیتور فابریک اسپورتج برای شما آورده شده است:

مشکل در سخت افزار مانیتور

سخت افزار مانیتور خودرو ممکن است دچار مشکلات و اختلالات مختلفی شود که معمولا  این مشکلات به دلیل خرابی بردها، ترانزیستورها و یا دیگر قطعات داخل مانیتور رخ می دهد و سبب سفید شدن صفحه نمایش مانیتور اسپورتیج می شود.

مشکلات نرم افزاری

مشکلات نرم افزاری نیز یکی دیگر از دلایلی سفید شدن مانیتور ماشین است که برای تعمیر مانیتور اندروید اسپورتیج به این دلیل باید به‌روز رسانی فایل های نرم افزار را انجام دهید.

آسیب دیدن پیکسل های مانیتور ماشین

پیکسل های روی صفحه نمایش مانیتور اسپورتیج ممکن است در مرور زمان دچار  آسیب دیدگی و سوختگی شوند. در اغلب مواقع سوختگی پیکسل به علت استفاده نادرست و فشار بیش از حد به مولتی مدیا اتفاق می افتد. با آسیب دیدگی پیکسل های مانیتور، ممکن است بخشی از صفحه نمایشگر و یا کل صفحه مانیتور سفید گردد و نیاز به تعمیر مانیتور اسپورتیج احساس شود.

مشکل در کابل های اتصال مانیتور

اتصال نادرست کابل‌ها و یا استفاده از کابل های بی کیفیت می تواند سبب سفید شدن صفحه نمایش مانیتور شود. برای جلوگیری از این مشکلات و تعمیر مانیتور اسپورتیج توصیه می کنیم همواره از کابل های اصلی و باکیفیت استفاده نمایید.

 تعمیر مانیتور اسپورتیج برای ویروسی شدن ضبط چیست؟

ویروسی شدن مانیتور توسط تلفن همراه، رم و تبلت که بسیار متداول است سبب برهم خوردن و ضعیف شدن عملکرد مانیتور می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از تعمیر مانیتور اسپورتیج به این دلیل بهتر است پیش از اتصال هرگونه فلش، رم و .. به مانیتور از ویروسی نبودن آن اطمینان حاصل نمایید.

علت خاموش شدن ناگهانی مانیتور اسپورتیج چیست؟

خاموشی ناگهانی مانیتور اسپورتیج می‌تواند به علت سیم‌ها یا کانکتورهای شل شده یا مسائل نرم افزاری باشد که برای تعمیر مانیتور اسپورتیج به این علت باید به متخصصان ماهر مراجعه نمایید.