بلاگ

تعمیر مانیتور اندروید سوناتا

تعمیر مانیتور اندروید سوناتا

تعمیر مانیتور اندروید سوناتا و تعمیر مانیتور اندروید خودرو های داخلی و خارجی در حوزه تخصص تکنسین‌های ما در فروشگاه پارس آپشن می‌باشد. تعمیر تخصصی مانیتور و ضبط سوناتا نیاز به تجربه و مهارت در این زمینه دارد. زیرا مانیتورهای اندروید تمامی خودروها مانند مانیتور سوناتا هیبرید، بسیار حساس و کاربردی می‌باشند. برخی از دلایلی که رانندگان را مجبور به مراجعه برای تعمیر مانیتور سوناتا یا تعمیر ضبط سوناتا می‌کند شامل نداشتن صدا، ماندن روی لوگو، هنگ ناگهانی صفحه، از کار افتادن لمس صفحه نمایش، کار نکردن فلش و …. می‌شود. در ادامه این مطلب از وب سایت فروشگاه پارس آپشن به انواع مشکلات و دلایلی که منجر به تعمیر مانیتور اندروید سوناتا می‌شوند اشاره می‌کنیم.

5 دلیل رایج در خرابی مانیتور اندروید سوناتا

پیش از حل مشکلات مربوط به نمایشگر خودرو باید علت ایجاد مشکل را شناسایی کرد. در زیر به برخی از دلایلی که باعث خرابی مانیتور سوناتا هیبرید می‌شود اشاره می‌کنیم:

1-مشکل در سیم‌های رابط

از جمله مشکلات مانیتور فابریک سوناتا می‌توان به پیکربندی سیم‌های خاص اشاره کرد. برخی مواقع ممکن است شما شاهد گیر کردن صفحه مانیتور و عدم پخش درست ضبط خودرو باشید. حتی احتمال دارد صفحه نمایش خودرو به صورت کامل خاموش شود. مانیتور توسط سیم به خودرو متصل شده است. از این رو احتمال شل شدن سیم و آسیب به سبب کشش در سیم‌ها وجود دارد. بنابراین مشکل خاموش شدن صفحه نمایش در بعضی موارد به خرابی سیم‌ها مربوط است.

2- آسیب LCD

اگرچه صفحه نمایش LCD بادوام است اما ممکن است دچار مشکل شود. گاهی این مشکل ناشی از مونتاژ معیوب کارخانه است و در این مواقع باید نسبت به تعمیر مانیتور فابریک سوناتا و یا تعویض آن اقدام نمایید. حتی اگر در ابتدا در صفحه نمایش مشکلی نباشد احتمال اینکه به زودی دچار نقص شود وجود خواهد داشت.

3-مشکل فیوز

فیوز معیوب یکی از دلایلی است که منجر به اقدام برای تعمیر مانیتور اندروید ماشین می‌شود. فیوز آسیب دیده باعث می‌شود نمایشگر خودرو به درستی کار نکند. از آنجایی که فیوز میان واحد نمایشگر و خط برق قرار گرفته است، در صورت قطع برق فیوز نیز قطع می‌شود. احتمال دارد فیوز بدون اینکه شما متوجه شوید منفجر شود و به تعمیر مانیتور سوناتا نیاز گردد.

4- عدم نصب صحیح قطعات

گاهی مواقع عدم نصب درست قطعات روی خودرو شما ممکن است باعث خرابی مانیتور خودرو سوناتا گردد. بنابراین برای نصب قطعات روی خودرو باید دقت لازم را بکار گرفت تا زمینه‌ساز خرابی مانیتور اندروید سوناتا نشود.

5-استفاده از قطعات نامرغوب

یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی مانیتور اندروید سوناتا که منجر به تعمیر مانیتور اندروید سوناتا می‌شود، عدم استفاده از قطعات باکیفیت است. بنابراین هنگامی که خودرویتان نیاز به تعمیرات تخصصی مانیتور هیوندای سوناتا و دیگر تعمیرات داشت باید حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید تا از قطعات اصل و باکیفیت استفاده کنند.

رایج ترین دلایل تعمیر مانیتور سوناتا

  • نداشتن صدا
  • خاموش شدن ناگهانی صفحه نمایشگر مانیتور سوناتا
  • از کار افتادن لمس صفحه نمایش
  • کار نکردن دکمه‌های کنترل فرمان
  • هنگ کردن صفحه و برنامه‌ها
  • لرزش تصویر روی مانیتور سوناتا هیبرید
  • عدم نمایش تصویر روی مانیتور
  • کار نکردن دوربین دنده عقب خودرو
  • ماندن روی لوگوی پخش
  • از کار افتادن بلوتوث
  • مشکل در آپدیت ضبط سوناتا
  • کم نوری صفحه
  • عدم نمایش نقشه برای مسیریابی
  • عدم پچخش محتویات دستگاه USB

مهم‌ترین مشکلات رایج در مانیتور سوناتا هیبرید

در زیر به مهم‌ترین دلایلی که منجر به تعمیرات تخصصی مانیتور هیوندای سوناتا می‌شود اشاره می‌کنیم:

تعمیر تاچ و صفحه لمس مانیتور

از مشکلات مربوط به سیستم پخش و ضبط خودرو می‌توان به اشکال در تاچ مانیتور اشاره کرد. در صورتی که مشکل تاچ مانیتور مربوط به نیم سوز شدن و شکسته شدن تاچ باشد باید اقدام به تعویض آن نمود. در غیر این صورت می‌توان با مراجعه به متخصصان باتجربه اقدام به تعمیر ضبط سوناتا کرد.

ماندن لوگو روی صفحه نمایش

در برخی مواقع ممکن است لوگو و آرم روی صفحه نمایش مانیتور گیر کند. مشاهده چنین مشکلی نشانه رو به خراب شدن دستگاه است و احتمال دارد بعد از چند روز به صورت کامل خاموش گردد. برای این امر باید اقدام به تعمیر خاموش شدن صفحه مانیتور سوناتا نمایید.

تعمیر روشن نشدن ضبظ خودرو سوناتا

از دیگر مشکلات متعدد ضیط خودرو سوناتا، روشن نشدن آن است که در بسیاری از پخش‌های هیوندا این مشکل مشاهده می‌شود. در صورت بروز چنین مشکلی باید اقدام به تعویض دایودی که روی برد اصلی قرار دارد کنید. لازم به ذکر است برای بررسی بیشتر و تعمیر تخصصی مانیتور و ضبط سوناتا باید به متخصصان مربوطه مراجعه کنید.

آپدیت ضبط سوناتا

از آنجایی که سیستم عامل مانیتور خودرو سوناتا اندروید است، ممکن است علارغم قابلیت‌های بالای آن دچار خطا و باگ‌هایی گردد. شرکت سازنده این سیستم عامل هرچند وقت اقدام به بروزرسانی و آپدیت آن می‌نماید. این بروزرسانی‌ها در ایجاد قابلیت‌های جدید نیز کاربردی هستند. ضبط و مانیتور اندروید سوناتا نیز مستثنی نبوده و نیاز به بروزرسانی دارند. در صورت عدم آپدیت ظبط سوناتا ممکن است شاهد ایجاد مشکلاتی در مانیتور این خوردو باشیم.

تعمیر قطع شدن و عدم پخش صدا

در برخی مواقع رانندگان این خوردو شاهد قطع شدن ناگهانی صدا در ضبط و مانیتور سوناتا می‌باشند. در اولین گام باید اقدام به بررسی باندهای صدا نمود. سپس سوکت‌های خروجی صدا و در انتها مدار اصلی ضبط را باید تست کرد.

تعمیر تخصصی مانیتور و ضبط سوناتا مربوط به مشکلات نرم افزاری

از موارد متعدد در خرابی مانیتور و ضبط سوناتا مربوط به سیستم عامل اندروید آن است. سیستم عامل اندروید دارای باگ‌های متعددی است که نیاز به بروزرسانی و آپدیت دارد. شرکت سازنده این سیستم عامل نیز به مرور زمان مشکلات آن را از طریق آپدیت‌های جدید برطرف می‌کند. از این رو درصورتی که مشکلات مربوط به مانیتور سوناتا ناشی از ایرادات نرم افزاری باشد می‌توان با ریست کلی نرم افزار و یا آپدیت آن، تعمیر مانیتور اندروید ماشین را انجام داد.

تعمیر مانیتور سوناتا مربوط به مشکلات سخت افزاری

در برخی مواقع مشکلات ایجاد شده در مانیتور که نیاز به تعمیر مانیتور اندروید سوناتا دارد، ناشی از موارد سخت افزاری زیر است:

  • سوختن تاچ مانیتور و عدم کارکرد تاچ نمایشگر خودرو
  • سوختن آی سی صدا و قطع کامل صدا
  • خرابی آی سی تغذیه مانیتور سوناتا که موجب خاموش شدن و تیرگی مانیتور در حین شروع کار میشود.
  • عدم بالا آمدن دستگاه که ناشی از سوختن برد TCL و یا ال سی دی مانیتور است.

مراحل تعمیر مانیتور اندروید سوناتا

از اصلی‌ترین مراحل تعمیر مانیتور اندروید سوناتا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی مشکل
  • جایگزینی قطعات آسیب دیده
  • اصلاح و حل مشکلات نرم افزاری
  • تمیز کردن صفحه نمایش
  • استفاده از محافظ صفحه نمایشگر

هزینه تعمیر مانیتور اندروید خودرو چقدر است؟

هزینه تعمیر مانیتور اندروید سوناتا به نوع دستگاه و میزان خرابی آن بستگی دارد. در برخی مواقع ممکن است نیزا به نیاز به تعویض قطعات باشد که هزینه‌های بالاتری به دنیال دارد. همچنین مرکز تعمیراتی که شما به آن مراجعه می‌کنید هم در قیمت تعمیرات متفاوت است. ما در فروشگاه پارس آپشن با کمترین هزینه در مدت زمان کوتاه اقدام به تعمیر مانیتور اندروید سوناتا نموده‌ایم.

دلیل خاموش شدن ضبط ماشین زمان استارت زدن چیست؟

این مشکل می‌توان به علت اختلال در آمپلی فایرها و یا قطع سیم‌کشی درون درب ماشین باشد.