بلاگ

تعمیر مانیتور L90 فابریک و اندرویدی

تعمیر مانیتور L90 فابریک و اندرویدی

تعمیر مانیتور L90 توسط متخصصین و تکنسین‌های مجرب فروشگاه پارس آپشن به صورت تخصصی انجام می‌گیرد. مانیتور اندروید فابریک رنو نوعی سیستم نمایشگر لمسی است که در مدل‌های مختلف در خودرهای رنو بکار می‌رود. بهترین مانیتور ال 90 عموما از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و امکان استفاده از برنامه‌ها و ویژگی‌هایی از قبیل اتصال به اینترنت، مدیریت رسانه و … را دارند. اما گاهی ممکن است بعد از گذشت مدتی از نصب مانیتور ال نود، با مشکلاتی از قبیل روشن نشدن ضبط ال 90، بهم خوردن تنظیمات ضبط فابریک ال 90، سفید شدن نمایشگر و … روبرو شوید. در این حالت برای تعمیرات مانیتور و پخش L90 باید به مراکز تخصصی مراجعه نمایید.

مدل‌های قدیمی‌تر L90 فاقد ضبط‌های تصویری فابریک بودند. این درحالی است که در سال‌های اخیر کمپانی ایران خودرو به تندر 90 آپشن سیستم‌های صوتی و تصویری را اضافه نموده است. از این‌رو تعمیرات مانیتور فابریک ال 90 با تعمیر مانیتور اندروید L90 تفاوت دارد. درصورت بروز هرگونه مشکل برای مانیتور ال ۹۰ اندروید و مانیتور فابریک این خودرو باید برای تعمیر ضبط تندر 90 و تعمیر مانیتور L90 به متخصان ماهر مراجعه نمایید. در ادامه این مطلب از وب سایت فروشگاه پارس آپشن بیشتر به مشکلات مانیتور ال ۹۰ اندروید، تنظیمات ضبط فابریک ال 90 و  تعمیر ضبط و مانیتور ال ۹۰ خواهیم پرداخت.

مشکلات مانیتور ال ۹۰ اندروید و تعمیر مانیتور L90

مانیتور ال ۹۰ اندروید یکی از آپشن‌های خودروهای رنو است که در خودروهای جدید به صورت فابریک وجود دارد و خودروهای قدیمی نیز امکان نصب مانیتور ال نود با سیستم عامل‌های اندروید و ویندوز را دارند. نوع و دقت مانیتور ال ۹۰ اندروید و فابریک بسته به سال تولید خودرو و مدل آن ممکن است متغیر باشد. اما در هر حال بعد از گذشت مدتی ممکن است دارندگان این خودرو مشکلاتی را در مانیتور اندروید L90 مشاهده کنند.

بروز هرگونه مشکل و ایراد در این مولتی مدیا باید توسط متخصصان مجرب بررسی شده و سپس تعمیرات مانیتور و پخش L90 انجام گیرد. در واقع اولین گام برای تعمیر مانیتور L90 و تعمیرات مانیتور فابریک ال 90 بررسی و عیب‌یابی مولتی مدیا است. در زیر به برخی از مشکلات شایع این مولتی مدیا که نیاز به تعمیر مانیتور ویندوز L90 دارد اشاره می‌کنیم:

  • تعمیر ضبط و مانیتور ال ۹۰ به علت خرابی LCD
  • تعمیر مانیتور L90 برای ایراد ماندن روی لوگو
  • ایراد در کارکرد تاچ ضبط تندر 90
  • تعمیر ضبط تندر 90 برای اختلال در صدا
  • کالیبره نبودن تاچ
  • ایراد در عملکرد رهیاب
  • تعمیر مانیتور تندر 90 برای عدم پخش سی دی و USB
  • روشن نشدن ضبط ال 90
  • تعمیرات مانیتور فابریک ال 90 برای سفید شدن صفحه
  • تعمیرات مانیتور و پخش L90 برای ایرادات قسمت تغذیه
  • عدم هماهنگی و اتصال بلوتوث به موبایل
  • تعمیر مانیتور اندروید برای ویروسی شدن دستگاه
  • نیاز به آپدیت و بروزرسانی مانیتور ال ۹۰ اندروید
  • عدم کارکرد دوربین دنده عقب L90
  • تعمیر مانیتور L90 عدم پخش تصویر
  • ایرادات نرم افزاری و تنظیمات ضبط فابریک ال 90
  • مشکلات سخت افزاری
  • تعمیر ضبط تندر 90 برای عدم پخش تصویر
  • تعمیر مانیتور ویندوز L90 برای سفید شدن صفحه
  • سیاه شدن و عدم نمایش تصویر در مانیتور

تعمیر مانیتور اندروید L90 برای ویروسی شدن مانیتور

همانطور که گفته شد اغلب سیستم عامل مانیتورهای خودروی L90 از نوع اندروید هستند. سیستم عامل اندروید در سیستم بخش خودرو همانند تلفن‌های همراه ممکن است دچار مشکلاتی شوند و نیاز به بررسی تنظیمات ضبط فابریک ال 90 و دانلود فایل‌های آپدیت یا بروزرسانی داشته باشند. باتوجه به امکان اتصال تبلت یا موبایل به مانیتور ال ۹۰ اندروید و قابلیت پخش رم و فلش با اتصال آن به دستگاه، امکان ویروسی شدن سیستم عامل مانیتور وجود دارد.

از این رو برای جلوگیری از تعمیر مانیتور L90 باید پیش از اتصال هرگونه فلش، رم یا موبایل به مانیتور باید از ویروسی نبودن آن‌ها مطمئن شوید. در صورت ویروسی شدن و عملکرد ضعیف این مولتی مدیا برای تعمیر مانیتور اندروید L90 به مراکز تخصصی مراجعه کنید.

تعمیرات مانیتور ال 90 برای روشن نشدن ضبط ال 90

براساس دیدگاه دارندگان این خودرو، یکی از مشکلات متداول که بسیاری از افراد از آن ناراضی‌ هستند، روشن نشدن ضبط ال 90 می‌باشد. علت روشن نشدن ضبط ال 90 می‌تواند ازفیوزهای F28 و یا F38 باشد. فیوزهای F28 به برق جعبه تقسیم و فیوزهای F38 به سوئیچ برق مربوط می‌شوند. درصورت بروز این مشکل دارندگان خودرو می‌توانند با مراجعه به متخصصان باتجربه اقدام به تعمیر مانیتور تندر 90 نمایند.

علت دیگری که می‌تواند باعث روشن نشدن ضبط ال 90 شود، عدم اتصال صحیح بدنه ضبط و فیش‌های مربوط به آن است. بسیاری از افراد بعد از نصب مانیتور ال نود، با مشکل روشن نشدن ضبط و مانیتور ال نود روبرو می‌شوند. از این رو پیشنهاد می‌شود بعد از نصب این مانیتور حتما اتصالات و فیش‌های مربوطه را مجددا بررسی نمایید. همچنین این مشکل می‌تواند در تعمیر مانیتور پژوه 207 و … نیز بررسی شود.

تعمیر مانیتور تند 90 برای مشکل عدم پخش صدا

براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از مشتریان، یکی دیگر از مشکلات رایج مانیتورهای تندر 90، عدم پخش صدا از بلندگو است. در این شرایط با روشن شدن مانیتور تندر نود، هیچ صدایی از اسپیکرهای ماشین پخش نمی‌شود. در این حالت برای تعمیر مانیتور L90 باید ابتدا سوکت‌های اسپیکرهای خودرو را بررسی کنید. یکی دیگر از مواردی که در تعمیر مانیتور ال نود باید بررسی شود سوختن بلندگوهاست. اما این موضوع که سوختن تمام بلندگوها به صورت همزمان کمی دور از انتظا است. همچنین یکی دیگر از دلایل عدم پخش صدا، سوختن بخش‌هایی از سیستم صوتی مربوط به پخش صداست.

از طرفی متخصصان بروز چنین مشکلی را به علت سوختن آی سی‌های تقویت‌کننده خروجی سیستم پخش نیز درنظر می‌گیرند. در تمامی این موارد برای تعمیر ضبط تندر 90 و تعمیرات مانیتور L90 باید به مراکز تخصصی و متخصصان باتجربه مراجعه نمود.

تعمیر مانیتور ویندوز L90 برای عدم عملکرد صحیح بلندگوها

برای عیب‌یابی و راهنمای تعمیر مانیتور L90، یکی دیگر از مشکلات رایج سیستم پخش این خودرو عملکرد ناصحیح بلندگوهاست. درصورت بروز این مشکل می‌توان گمان برد سیستم‌های برقی و فیوز مربوط به ضبط مشکل دارند. برای تعمیر مانیتور ویندوز L90 و رفع مشکل عدم عملکرد صحیح بلندگوها باید سوکت اسپیکرها را جدا نمایید. سپس باید بلندگوهای بدون صدا را بررسی و چک کنید.

روش تعمیرات مانیتور L90 با سیستم عیب یابی خودکار

درصورت بروز هرگونه ایراد در مانیتور ال ۹۰ اندروید می‌توانید برای تعمیر مانیتور ال نود، از سیستم عیب یابی خودکار به آن بپردازید. در سیستم‌های صوتی مدل قدیم تندر 90 برای فعالسازی این سیستم باید کلیدهای 2 و 4 را به صورت همزمان برای تست بلندگوها فشار داد. براساس دفترچه راهنمای خودرو در بخش راهنمای عیب یابی و تعمیر مانیتور L90 اشاره شده است که برای فعالسازی حالت عیب یابی خودکار باید دکمه‌های 1و 6 و i را به صورت همزمان فشار داد. با اینکار برخی کدها و پیام‌ها برای شما نشان داده می‌شوند که هرکدام معنی خاصی می‌دهند.

آیا خودمان می توانیم اقدام به تعمیر مانیتور L90 کنیم؟

درصورت بروز هرگونه اشکال در مانیتور، از هرگونه دستکاری و اقدام غیرحرفه‌ای برای تعمیر مانیتور ال نود بپرهیزید. زیرا با تعمیر مانیتور ال 90 به صورت غیرحرفه‌ای و بدون داشتن دانش کافی، موجب خسارت بیشتری در دستگاه می‌شوید و هزینه‌های گزافی را ایجاد می‌کنید.

تعمیر مانیتور اندروید ال نود با روش ریست فاکتوری چگونه است؟

شما می‌توانید در مانیتورهای اندروید درصورتی که صفحه نمایش پاسخگو نباشد، با صفحه کلید USB این کار را انجام دهید. بازنشانی کارخانه هر ایراد مربوط به نرم افزار را برطرف کرده و کالیبراسیون را حل می‌نماید. در اکثر دفترچه‌های راهنما روش تنطیم مجدد کارخانه برای تعمیر مانیتور L90 اموزش داده شده است.