بلاگ

تعمیر مانیتور اندروید بی ام و BMW

تعمیر مانیتور اندروید BMW

فروشگاه پارس پشن ارائه دهنده خدمات تخصصی تعمیر مانیتور اندروید بی ام و با هزینه مناسب می‌باشد. تعمیر ضبط و مانیتور بی ام و به دلیل اهمیت این بخش کارآمد بسیار مهم و ضروری است و باید توسط متخصصان مجرب انجام شود. مانیتور اندروید BMW به دلایلی ممکن است دچار مشکلاتی شود که در کارکرد آن تاثیر می‌گذارد. در این مواقع باید برای تعمیر مانیتور اندروید ماشین، پس از بررسی علت مشکل اقدام به تعمیر و یا تعویض ان نمایید. برخی مشکلات رایج در مانیتور اندروید بی ام و شامل سفید یا خاموش شدن صفحه نمایش، کارنکردن تاچ مانیتور، خرابی در قسمت فلش، کار نکردن سنسور دنده عقب و … می‌شود.

توجه به این نکته ضروری است که به محض مشاهده هرکدام علائمی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم، باید به بهترین تعمیرکاران مراجعه کرده تا هزینه‌های بیشتری را متحمل نشوید.

چه عواملی باعث خرابی مانیتور ماشین می‌شود؟

برای تعمیر مانیتور ماشین در ابتدا باید عواملی که باعث خرابی مانیتور اندروید می‌شود را بررسی کنیم. در ادامه به مهم‌ترین دلایل خرابی مانیتور می‌پردازیم:

آسیب فیزیکی

ایجاد ضربه به صفحه نمایش مانیتور می‌تواند باعث بسیاری از مشکلات در صفحه نمایش گردد. این مسئله موجب می‌شود افراد ناچار به تعویض مانیتور خود گردند. وارد شدن ضربه به مانیتور، باعث تغییر رنگ صفحه نمایش و یا ایجاد خطوطی روی آن می‌شود. هنگام بروز این مشکل، ال سی دی مانیتور باید عوض شود تا شما ناچار به پرداخت هزینه‌های زیاد جهت تعمیر آن نشوید.

عمر مفید

مانیتورها بعد از گذشت مدت زمانی از کارکردشان ممکن است مانند سایر قطعات الکترونیکی، دچار افت کیفیت تصویر، ایجاد خط یا نویز و دیگر مشکلات گردند. بنابراین در هنگام خرید این محصولات باید بهترین برندها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمود.

خرابی قطعات

قطعات مانیتور ممکن است بعد از مدت زمانی دچار خرابی شوند. سیم‌ها، تراشه‌های بکار رفته و مدارها در صورت نارسایی باید تعمیر و یا تعویض گردند.

مراحل تعمیرات مانیتور اندروید

در ادامه به مراحل تعمیر مانیتور اندروید ماشین اشاره شده است:

  • بررسی مشکل:

قبل از انجام هرگونه اقدامی برای تعمیر مانیتور ماشین، باید علت بروز مشکلات مانیتور اندروید را دریابیم. بدین منظور باید در صفحه نمایشگر، به خطوط روی آن و رنگ‌های ایجاد شده در صفحه توجه کنیم. درصورت مشاهده این علائم، خرابی مانیتور از صفحه نمایشگر آن است.

  • تعویض قطعات معیوب:

پس از بررسی نمایشگر اگر به این نتیجه رسیدید که مشکل از صفحه نمایشگر است، باید اقدام به جایگزینی قطعات معیوب آن نمود. دربرخی مواقع باید صفحه نمایش مانیتور را کامل تعویض کرد.

  • اصلاح خطا نرم‌افزار:

برخی اوقات مشکلات نمایشگر ناشی از خطاهای نرم‌افزاری است. در این مواقع باید با آپدیت و بروزرسانی، مشکلات آن را برطرف نمود.

  • تمیز کردن نمایشگر:

وجود ذرات گرد و غبار روی صفحه نمایش، ممکن است باعث ایجاد مشکل در نمایشگر شود. برای حل این مشکل می‌توانید با استفاده از پاک‌کننده‌های مخصوص، اقدام به پاکسازی نمایشگر نمایید.

  • نصب محافظ صفحه:

به‌منظور جلوگیری از آسیب به صفحه نمایشگر، از یک محافظ صفحه استفاده کنید. محافظ صفحه، نمایشگر را در مقابل خط و خش، ضربه و دیگر آسیب‌ها محافظت می‌کند.

مشکلات مانیتور اندروید

مانیتور اندروید خودرو مانند سایر قطعات خودرو ممکن است دچار مشکل شود که شناسایی آن برای تعمیر مانیتور اندروید بی ام و بسیار مهم است. در ادامه به برخی مشکلاتی که برای این مولتی مدیا رخ می‌دهد اشاره می‌کنیم:

ریست فکتوری مانیتور اندروید ماشین

در بیشتر مواقع تنظیمات ضبط و مانیتور اندروید بی ام بهم خورده و هنگ می‌کند. در این موارد راحت‌ترین راه، ریست کردن ضبط و پخش خودرو است. برای ریست کردن ضبط و مانیتور بی ام و، در قسمت set up و سیستم وارد شده و گزینه reset factory را انتخاب می‌کنیم. در زمان ریست کردن دستگاه، از هرگونه فعالیت روی ضبط و مانیتور خودداری کنید.

روی لوگو ماندن صفحه نمایش مانیتور BMW

مانیتور خودرو BMW دارای سیستم عامل اندروید با قابلیت ارتقا و بروزرسانی است. از طرفی این سیستم عامل باعث بروز مشکلاتی در این مالتی مدیا می‌شود. روی آرم یا لوگو ماندن صفحه ناشی از مشکلات سیستم عامل خودرو می‌باشد. شما می‌توانید جهت حل این مشکل به متخصصان ماهر مراجعه کنید.

خاموش شدن مانیتور BMW به طور ناگهانی

یکی از ایرادات رایج در مانیتور خودرو ب ام و که منجر به تعمیر مانیتور اندروید بی ام و می‌شود، خاموش شدن مانیتور این خودرو است. این مشکل به دلیل خرابی برد پخش و یا ضبط است. برای حل این مشکل برد دستگاه باید تعویض گردد.

آپدیت و بروزرسانی مانیتور بی ام و

این مانیتور به دلیل دارا بودن سیستم عامل اندروید، همانند گوشی موبایل، نیاز به بروزرسانی و آپدیت کردن دارد.

سفید شدن مانیتور اندروید

در برخی موارد صفحه نمایش سفید شده و یا علامت مثبتی روی آن دیده می‌شود. این اتفاق به دلیل مشکل در کالیبراسیون پخش ماشین رخ می‌دهد.

مشکل در فلش ضبط و مانیتور بی ام و

یکی از مواردی که در مانیتور و پخش بی ام و رخ می‌دهد، خرابی قسمت فلش پخش است. این دست از مشکلات عمدتا از خود فلش می‌باشد. گاهی قسمت پورت فلش ضبط به دلیل وارد شدن ضربه، از جای خود درمی‌آید و هیچ فلشی خوانده نمی‌شود. برای حل این موضوع باید پنل ضبط را باز کرده و پورت را بررسی کنید. درصورت عدم امکان تعمیر جای فلش، مجبور به تعویض پورت خواهید شد.

علت کار نکردن تاچ مانیتور ماشین

شایع‌ترین علت کار نکردن تاچ مانیتور ماشین، حرارت مستقیم نور خورشید و آفتاب است. چراکه مانیتور از یک صفحه شیشه‌ای نازک و لایه‌ای پلاستیکی تشکیل شده و نسبت به نور حساس است. زدن واکش داشبوردی در کارواش‌ها روی کارکرد تاچ مانیتور تاثیرگذار است. زیرا این مواد چربی زیادی دارند و با نفوذ به صفحه، مانیتور را از کار می‌اندازند. همچنین استفاده از مایع شیشه‌شور و اسپری‌ها برای تمیز کردن صفحه مانیتور، در عدم‌کارکرد آن تاثیر می‌گذارد. برخورد شی تیز به صفحه نیز ممکن است تاچ آن را دچار مشکل نماید.

چرا مانیتور ماشین هنگ میکنه

شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد که چرا مانیتور ماشین هنگ میکنه؟ هنگ کردن مانیتور می‌تواند به دلایلی از قبیل مشکلات نرم افزاری، حافظه ناکافی، مشکلات سخت افزاری، بارگذاری بیش از حد سیستم و .. رخ دهد.

عدم سیگنال‌دهی مسیریاب

یکی از مشکلات مانیتور، از کارافتادن جی پی اس و عدم سیگنال‌ دهی آن است. گاهی این مشکل ناشی از عدم نصب آنتن بوده و با نصب آن رفع می‌شود. حتی در مواردی که خودرو در نقطه کور جی پی اس است، می‌توان با رفتن به منطقه‌ای دیگر مشکل را حل نمود. درصورتی که مشکل رفع نشد، باید سخت افزار را بررسی نمایید.

عدم نمایش تصویر عقب روی مانیتور

هنگام نصب مانیتور، دوربین عقب نیز به سوکت مربوطه وصل می‌شود. گاهی ممکن است مدل دوربین دنده عقب خودرو با مانیتور متناسب نباشد و کار نکند. هنگامیکه دوربین دنده عقب پس از مدتی از کار می‌افتد، باید به بررسی مشکلات نرم‌افزاری آن پرداخت.