بلاگ

چانگان یونی وی خودرو جدید پارس خودرو

چانگان یونی وی

سدان مدرن و جذاب چینی، چانگان یونی وی وارداتی جدید پارس خودرو به بازار عرضه خواهد شد. در مراسمی برای رونمایی زوتی DL5 که در پارس خودرو برگزار شد، تیموری مدیر عامل سایپا خبر از واسپاری پروژه واردات چانگان یونی وی به پارس خودرو داد. این سدان مدرن و جذاب چینی قصد دارد خاطرات ماکسیما و تیانا را برای مردم و آنچه به عنوان برند پارس خودرو می‌شناسند را زنده کند. در ادامه این مطلب از وب سایت پارس آپشن اطلاعات بیشتری درباره خودرو چانگان یو نی وی هیبرید کسب خواهید کرد.

پارس خودرو را می‌توان آینه تمام نمایی از وضعیت صنعت خودروی ایران در طی سالهای گذشته دانست. خودروسازی که روزگاری بیوک و کادیلاک و شورولت مونتاژ می‌کرد و در روزهای نه چندان دور با نیسان ژاپن همکاری گسترده‌ای داشت. اکنون در جایگاهی است که کوییک و سهند محصولات پر تیراژه آن هستند. DL5 محصول جدید و چشم انتظار محبت سایپا برای واسپاری پروژه چانگان یونی وی برای واردات است.

چانگان یونی وی وارداتی جدید پارس خودرو

پیش‌تر، خودروهای چانگان یونی تی و یونی K را از چانگان دیده‌اید و اکنون چانگان UNI-V نسل جدید خودروهای کمپانی چانگان را تشکیل می‌دهد. چانگان یونی وی، شاسی بلند لوکس چینی، سبکی جدید و منحصر بفرد را در طراحی دنبال می‌کند و با آنچه در محصولات قدیمی چانگان نظیر CS35 وجود داشت بسیار متفاوت است. چانگان در سالهای اخیر سعی کرد با معرفی کانسپت‌های خود پیش نمایشی از سبک جدید خود داشته باشد. اکنون طراحی کانسپت‌ها به خودروهای تولیدی رسیده و آنها توانسته‌اند بسیاری از المان‌های مدرن را طراحی و استفاده کنند.

طراحی ظاهری چانگان یونی وی سدان مدرن و جذاب چینی

طراحی چانگان UNI-V بر اساس کانسپت چانگان ویژن V است. این خودرو طراحی بسیار جسورانه و جذابی دارد. چراکه چانگان در طراحی این سری از محصولات خود سبکی رادیکال و خاص را دارد و خودروهایی کاملا متفاوت را معرفی کرده است. المان‌های این خودرو در طراحی با کراس اوورهای چانگان یونی تی و یونی K یکسان است و در این خودرو جلو پنجره فریم لس وجود دارد که یکپارچه درون سپر طراحی شده است.

در کناره‌ها، چراغ‌های باریک با LEDهای خطی وجود دارند که در سری یونی چانگان نیز دیده می‌شدند. نسبت‌های ابعادی این خودرو به همراه ورودی‌های هوای بزرگ و اسپیلیتر جلو باعث چهره‌ای کاملا اسپرت در این خودرو شده‌اند. برآمدگی‌های کناری کاپوت و طراحی برجسته در گلگیرها سبب شده تا عرض این خودرو بیشتر به نظر برسد و چانگان یونی وی عضلانی‌تر باشد. در نمای کناری شیب سقف و طراحی یکدست با صندوق، ظاهری فست بک را در این خودرو ایجاد کرده‌اند.

طراحی داخلی  چانگان یونی وی شاسی بلند لوکس چینی

طراحی داخلی این خودرو همانند طراحی بدنه مدرن و بروز است. البته کلیت طراحی داخلی به نظر می‌رسد و همان سبکی را دنبال می‌کند که در زبان طراحی i-cockpit پژو نیز شاهد آن هستیم. از نشانه‌های آن می‌توان به نوع طراحی غربیلک فرمان و کلاستر خودرو که در بالاترین قسمت داشبورد قرار دارد، اشاره کرد. درون کابین رنگ زمینه مشکی را در روکش چرم و جیر خواهید دید. وجود قطعات دکوراتیو رنگی در درون خودرو سبب شده تا کابین مانند بدنه اسپرت و جوان پسند باشد.

دریچه‌های تهویه به صورت پنهان و روی خطوط افقی داشبورد طراحی شده است و صفحه نمایش لمسی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می‌دهد. در کامل‌ترین نسخه چانگان UNI-V امکانات و آپشن‌هایی نظیر ترمز پارک برقی، سنسور نور، سنسور باران، گرمکن صندلی‌های جلو، اتوهلد، سیستم تشخیص چهره راننده، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده، رادار نقطه کور، رادار خطی و کروز کنترل و… را خواهید دید.

بررسی ابعاد چانگان UNI-V بصورت کامل

این خودرو 4680 میلیمتر طول و 1838 میلیمتر عرض و 1430 میلیمتر ارتفاع دارد. همچنین فاصله محوری در این خودرو به 2750 میلی‌متر می‌رسد. یونی وی 15سانتی‌متر از نیسان تینا طول بیشتری دارد. تینا با طول 4850 میلیمتر، 17 سانتی متر نسبت به یونی وی طول بیشتری دارد و از لحاظ ارتفاع نیز کوتاه‌تر است.

مشخصات فنی چانگان یونی-وی هیبرید سایپا

سری جدید پیشرانه‌های چانگان موسوم به Blue Whale در این خودرو به کار رفته است. در چانگان یونی وی پیشرانه 2 لیتر توربو شارژ وجود دارد که توان تولید حداکثر قدرت 232 اسب بخار و نهایت گشتاور 390 نیوتن متر را دارد. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به همراه پدال شیفترهای پشت فرمان نیز وظیفه انتقال قدرت در این مدل را بر عهده دارد. نسخه هیبریدی یونی وی با یک پشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ و یک موتور الکتریکی ارائه شده است. شتاپ صفر تا صد این نسخه 66.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 220 کیلومتر بر ساعت است.

چانگان UNI-V هیبریدی دارای قدرتی برابر 335 اسب بخار و بیشینه گشتاوری معادل با 590 نیوتن متر است. این نسخه در حالت فول الکتریک قادر به پیمایش مسافتی در حدود 100 کیلومتر خواهد بود و مصرف سوخت آن عدد بسیار جالب 4.95 لیتر در صد کیلومتر است. برد ترکیبی این خودرو 1010 کیلومتر می‌باشد. نسخه هیبریدی این خودرو به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه خواهد شد.

سوالات پرتکرار درباره چانگان یونی وی هیبرید

در ادامه به سوالات پرتکرار شما عزیزان درباره این خودرو پاسخ داد‌ه‌ایم:

قیمت چانگان UNI-V چقدر است؟

این خودرو در بازار جهانی در نسخه بنزینی قیمتی حدود 20 هزار دلار و در نسخه هیبریدی قیمتی حدود 25 هزار دلار دارد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم در نهایت، یونی وی با چه قیمتی در بازار ایران عرضه خواهد شد.

خودرو چانگان یونی-وی با چه مشخصاتی وارد ایران خواهد شد؟

نسخه هیبریدی این خودرو به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه خواهد شد. چانگان یونی وی هیبریدی دارای قدرتی برابر با 335 اسب بخار و بیشینه گشتاوری معادل با 590 نیوتن متر است.

چانگان uni-v با چه شرکتی وارد ایران می‌شود؟

این خودرو با نام یونی وی توسط پارس خودرو به بازار عرضه خواهد شد.